آمریکا

«همه‌چیز همه‌جا …» در انجمن بازیگران هم تاریخ‌سازی کرد

به گزارش ردکارپت فیلم: میشل یئو و کی‌هوی کوان از فیلم «همه‌چیز همه جا یک‌باره» موفق به کسب جایزه از انجمن بازیگران آمریکا شدند و فیلم در مجموع ۴ جایزه برد.

فیلم «همه‌چیز همه جا یک‌باره» جوایز انجمن بازیگران آمریکا (SAG) را درو کرد و همه رکوردها را شکست و به بزرگ‌ترین برنده در تاریخ نمایش بدل شد.

در بیست و نهمین دوره مراسم اهدای جوایز انجمن بازیگران فیلم «همه‌چیز همه جا یک‌باره» با کسب ۴ جایزه برترین فیلم شد و با نزدیک شدن به شب اسکار پس از کسب ۲ موفقیت بزرگ پس از جایزه دیروز انجمن تهیه‌کنندگان و جایزه هفته پیش انجمن کارگردان‌ها، حالا یک موفقیت بزرگ دیگر را به نام خود کرد.

در این مراسم میشل یئو جایزه بهترین بازیگر زن را کسب کرد و گفت: این فقط برای من نیست. این برای هر دختر بچه‌ای ست که شبیه من است.

برندن فریزر نیز برای فیلم «نهنگ» بهترین بازیگر مرد سال شد.

این در حالی است که استودیوی مستقل ۲۴ سازنده هر ۲ فیلم «همه‌چیز همه جا یک‌باره» و «نهنگ» بوده است.

کوان نیز برای بازی در فیلم «همه‌چیز همه جا یک‌باره» اولین بازیگر مرد آسیایی‌تباری لقب گرفت که جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را از انجمن بازیگران دریافت می‌کند. وی گفت: این لحظه دیگر فقط به من تعلق ندارد، به همه کسانی تعلق دارد که به دنبال تغییر بوده‌اند.

جیمی لی کورتیس از همین فیلم نیز بهترین بازیگر زن نقش مکمل شد و فیلم «همه چیز همه جا یک‌باره» همچنین به عنوان بهترین گروه بازیگران یک فیلم سینمایی به عنوان برنده انتخاب شدند.

یئو دومین زن آسیایی‌تبار نامزد دریافت این جایزه پس از جانگ زئی برای «خاطرات گیشا» و دومین زن آسیایی‌تباری است که پس از یو جون یون برای «میناری» برنده این جایزه می‌شود. وی موفق شد تا کیت بلانشت، وایولا دیویس، آنا دآرماس و دانیل ددوایلر را پشت سر بگذارد.

کوان هم دومین بازیگر مرد آسیایی‌تبار برنده این جایزه پس از لی جونگ جی برای «بازی مرکب» است که در بخش تلویزیونی این جایزه را برده بود.

فیلم «تاپ گان: ماوریک» هم برای بدل‌کاری بازیگران موفق به کسب جایزه شد.

در بخش تلویزیونی جیسون بیتمن بهترین بازیگر مرد یک درام تلویزیونی برای فصل آخر سریال «اوزارک» به دست آورد و جنیفر کولیج جایزه بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی را برای «نیلوفر سفید» دریافت کرد.

جرمی آلن وایت به خاطر بازی در نقش یک سرآشپز با استعداد در فیلم «خرس» برنده بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیونی شد و جین اسمارت جایزه بهترین بازیگر زن کمدی تلویزیونی را برای «هکس» دریافت کرد.

جسیکا چستین هم برای «جورجی و تامی» بهترین بازیگر زن سریال کوتاه و سم الیوت برای «۱۸۸۳» بهترین بازیگر مرد سریال کوتاه شد. «دبستان آبوت» بهترین گروه بازیگران سریال کمدی و «لوتوس سید» بهترین گروه بازیگران سریال درام را از آن خود کردند.

سریال «چیزهای عجیب» هم برای بدل‌کاری بازیگران موفق به کسب جایزه شد.

جوایز SAG در زمان پرفراز و نشیبی برای تجارت سینما و تلویزیون اهدا می‌شود؛ دوره‌ای که شرکت‌های پیشرو دارند با سفت بستن کمربندها و اخراج کارکنان سعی می‌کنند تا بدهی‌هایی را که با راه‌اندازی سرویس‌های پخش خود ایجاد کرده‌اند، پرداخت کنند. در همین حال فیلمنامه‌نویسان و کارگردانان در حال مذاکره برای قراردادهای جدید هستند و اعضای آن‌ها بر این باورند که تحت تأثیر اقتصاد جدید استریم قرار گرفته‌اند و اگر توافق حاصل نشود، می‌تواند منجر به اعتصاب نیروی کار شود.

جوایز SAG معمولاً پیش‌بینی کننده موفقیت در جوایز اسکار سال است زیرا این جوایز توسط ۱۲۲۰۰۰ عضو انجمن بازیگران که برخی از آنها عضویت در آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک را نیز دارند، برندگان خود را تعیین می‌کنند.

در سال‌های اخیر هشت نفر از ۱۰ بازیگر نقش اول برنده جوایز SAG برنده اسکار شدند. علاوه بر این، برندگان بهترین گروه مانند «اسپات لایت»، «انگل» و «کودا» هم جایزه بهترین فیلم را از آن خود کردند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند