تلویزیون

مهاجرت مخاطبان تلویزیون به پلتفرم‌های نمایشی

به گزارش ردکارپت فیلم: باتوجه به اینکه تولید آثار نمایشی در پلتفرم ها و شبکه نمایش خانگی افزایش یافته است، رسانه مورد اعتماد مردم یعنی تلویزیون در حال از دست دادن مخاطبان خود است.

در شرایطی که پلتفرم ها روز به روز در حال جذب بیش از پیش مخاطبین خود هستند، تلویزیون و رسانه ملی در حال از دست دادن مخاطبان خود است؛ برای بررسی علت این مسئله با برخی از کارشناسان به گفت و گو نشستیم.

احمد زالی، تهیه کننده و کارگردان در این باره گفت: با تغییری که برای تولید سریال در رویکرد تلویزیون اتفاق افتاده است موانعی وجود دارد که به صورتی عمدی برای انجام و ساخت سریال ایجاد شده است. به طور پیش فرض مخاطب عمده ای از تلویزیون به سمت شبکه نمایش خانگی مهاجرت می کنند و ما برای حفظ مخاطب نیازمند به تداوم برنامه سازی و سریال سازی هستیم؛ به خصوص که تلویزیون متوجه شده است اصلی ترین گونه سریال برای جذب مخاطب ژانر کمدی است.

این تهیه کننده افزود: ما باید در تولید سریال های کمدی بیشتر تلاش کنیم تا بتوانیم مخاطبان را برگردانیم و جذب کنیم زیرا مخاطبان تلویزیون به پلتفرم ها جذب شده اند.

احمد زالی عامل دیگر در از دست دادن مخاطبین تلویزیون را افت کیفیت تولید دانست و گفت : تمامی عوامل دست به دست هم دادند تا کیفیت فعالیت های تلویزیون کاهش پیدا کند. یکی از عوامل، بودجه تلویزیونی، محدودیت های سوژه ای و موضوعی و ممنوع بودن فعالیت بسیاری از بازیگرانی است که در گذشته با تلویزیون همکاری می کردند اما اکنون درحال همکاری و فعالیت با پلتفرم ها هستند.

یکی دیگر از عوامل رویکرد مدیریتی مدیران در تولید فیلم و سریال است که موجب بسته تر و محدودتر شدن موضوعات قابل عرضه و قابل ساخت در تلویزیون شده است.

احمد زالی، تهیه کننده و کارگردان تغییر رویکرد مدیریتی را راهکار بهبود این شرایط نامید و بیان کرد: همه چیز در مدیریت خلاصه می شود، اگر در دوره ای آثار فاخر و جذاب چه تلخ و چه شیرین، در تلویزیون تولید شد به دلیل رویکرد مناسب مدیران ارشد سازمان بود؛ بنابراین همه چیز به رویکرد مدیران ارشد سازمان باز می گردد. آن چیزی که باید این محدودیت های ایجاد شده را تغییر دهد تغییر رویکرد مدیران ارشد سازمان صدا و سیما است.

زالی در پایان گفت: با وجود این رویکردها و کاهش چشم گیر تولیدات نمایشی، بیکاری یکی از معضلات هنرمندانی است که سال ها با تلویزیون فعالیت می کردند اما اکنون هیچ گونه فعالیتی در این عرصه ندارند؛ این موضوع ممکن است تبدیل به یک هشدار قرمز و بحران ساز شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند