فارابی

امضای تفاهم‌نامه همکاری بنیاد سینمایی فارابی و دانشگاه تهران

به گزارش ردکارپت فیلم: بنیاد سینمایی فارابی و دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه تهران به منظور آموزش مدیریت منابع تولید و ارتقای سطح سواد مالی در این حوزه تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، سیدمهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و هاشم آقازاده رییس دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه تهران ضمن گفت‌وگو در خصوص راه‌های گسترش تبادلات علمی نهاد ملی سینمای ایران با دانشگاه تهران، تفاهم‌نامه همکاری در زمینه برگزاری دوره‌های جامع علمی به امضا رساندند.

هاشم آقازاده رییس دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه تهران در ابتدای این نشست با اشاره به فعالیت‌های تأثیرگذار فارابی در حوزه سینما بیان کرد: بنیاد سینمایی فارابی سال‌هاست با آثار ارزشمند خود در سینمای ایران می‌درخشد و همیشه در عرصه تاریخ و فرهنگ و هنر کشور نیز تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه تهران بیش از یک سال است آغاز به کار کرده اما عملکرد آن در قد و قواره دانشکده‌های قدیمی و به اصطلاح جا افتاده دانشگاه تهران ظهور و بروز یافته و این هم به لطف خداوند و هم زحمات دوستان و همکارانمان بوده است. همچنین تعداد تفاهم‌نامه‌هایمان با سایر مراکز و نهادها به ۶۰ مجموعه رسیده است که همه نهادها نظیر بنیاد سینمایی فارابی از مجموعه‌های تاثیرگذار هستند.

سیدمهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز عنوان کرد: اساساً انجام امور تأسیسی در نهادهای قدیمی کار بسیار سختی است و زحمات شما قابل تحسین است. دانشکده امور مالیاتی و تجارت بین‌الملل دانشگاه تهران موضوعات و سرفصل‌های تخصصی مهمی را دنبال می‌کند که همکاری با این مجموعه علمی برای نهاد ملی سینمای ایران در عملیاتی سازی ریل گذاری جدید سینما حائز اهمیت است.

 

وی با تشریح برنامه‌های همکاری متقابل فارابی و دانشکده تجارت و مالیه عنوان کرد: در افق همکاری نهاد ملی سینمای ملی ایران با این مرکز علمی سه موضوع قابل پیگیری است. نخست راه‌اندازی و برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر در حوزه اقتصاد سینما و آموزش MBA و DBA به سینماگران و مدیران سینما توسط دانشکده امور مالیاتی و تجارت بین‌الملل است. مساله بعدی تقویت اکوسیستم نوآوری سینما با همراهی دانشکده امور مالیاتی و تجارت بین‌الملل دانشگاه تهران است که می‌تواند در حوزه نوآوری سینما به ما کمک کند.

وی افزود: این همکاری همچنین می‌تواند به خلق ایده‌های فیلمسازی در خصوص ارتقاء سواد مالی منجر شود.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی از راه اندازی رویدادی ویژه با موضوع ایده پردازی ساخت آثار سینمایی با محوریت سواد مالی در همکاری نهاد ملی سینمای ایران با دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه تهران خبر داد و گفت: مدل این همکاری، شبیه به رویداد «سینماسلامت» تعریف خواهد شد، رویدادی که نتیجه محور بود و خروجی آن به زودی تبدیل به فیلمنامه‌های قابل تولید در سینما خواهد شد، بنابراین خروجی این رویداد مشترک نیز منجر به خلق ایده‌ها و طرح‌هایی در حوزه سواد مالی و موضوعات اقتصادی خواهد بود.

 

رائد فریدزاده معاون امور بین‌الملل و توسعه بازارهای خارجی بنیاد سینمایی فارابی، علیرضا حقیقی قریب مشاور مدیرعامل و سرپرست معاونت توسعه اقتصاد سینمای فارابی، احسان هوشیارگر مدیر روابط عمومی فارابی، آصف کریمی معاون پژوهشی و فناوری دانشکده امور مالیاتی و تجارت بین‌الملل، شیرمراد مرزبان معاون اداری مالی دانشکده امور مالیاتی و تجارت بین‌الملل دانشگاه تهران نیز در این نشست حضور داشتند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند