باکس‌آفیس

سریع و خشمگین در صدر باکس‌آفیس چین

به گزارش ردکارپت فیلم:  Fast X که با نام‌های «سریع و خشمگین ۱۰» شناخته می‌شود، بهترین افتتاحیه هالیوود در سال ۲۰۲۳ را دارد؛ این فیلم اکشن آمریکایی با ۷۷.۴ میلیون دلار در صدر باکس‌آفیس چین قرار گرفت.

طبق داده‌های شرکت مشاوره‌ای Artisan Gateway ، سریع و خشمگین از روز جمعه تا یکشنبه ۵۱.۱ میلیون دلار فروش داشت که با در اختیار گرفتن ۵۸ درصد از سهم بازار، به راحتی در صدر گیشه چین جای گرفته است.

این فیلم از روز چهارشنبه که اکران شد در مدت ۵ روز در مجموع ۷۷.۴ میلیون دلار به دست آورد.

این موفقیت بزرگ‌ترین افتتاحیه برای یک فیلم غیرچینی در این کشور بود که می‌تواند استودیوهای هالیوودی را که در دو سال گذشته نتایج غیرچشمگیری برای تولیدات خود در چین نداشتند دلگرم کند.

فرنچایز فست اکس در گذشته عملکرد بسیار قوی‌تری در چین داشته است به گونه‌ای که در سال ۲۰۱۵، در روز افتتاحیه خود ۳۴۶ میلیون یوان برابر با ۴۹.۴ میلیون دلار با نرخ تبدیل امروز به دست آورد و سریع و خشن هشت در سال ۲۰۱۸ در نخستین اکران خود ۴۱۷ میلیون یوان معادل ۵۹.۶ میلیون دلار فروش داشت.

Maoyan (آژانس فروش بلیط چین) که برای سریع و خشن ۱۰ در روز چهارشنبه گذشته فروش ۱۰۴ میلیون دلاری را پیش‌بینی کرده بود می‌گوید این فیلم می‌تواند این هفته به فروش ۱۲۰ میلیون دلاری برسد.

سریع و خشن ۱۰ یک فیلم اکشن آمریکایی به کارگردانی لویی لتریر و نویسندگی جاستین لین و دن مِیزو است. این فیلم دنباله‌ای بر اف اکس ۹ (۲۰۲۱) است که دهمین قسمت اصلی و یازدهمین فیلم از مجموعه سریع و خشمگین به‌شمار می‌رود. در این فیلم گروهی از بازیگران از جمله وین دیزل، میشل رودریگز، تایریس گیبسون، لوداکریس، جیسون موموآ، ناتالی امانوئل، جوردانا بروستر، جان سینا، جیسون استاتهام، سانگ کانگ، آلن ریچسون، دانیلا ملچیور، اسکات ایستوود، هلن میرن، شارلیز ترون، بری لارسون و ریتا مورنو ایفای نقش می‌کنند.

ساخت دهمین فیلم در سال ۲۰۱۴ برنامه‌ریزی شد. در اکتبر ۲۰۲۰ اعلام شد که مجموعه اصلی با انتشار قسمت دهم و یازدهم و با حضور لین، و بازیگران اصلی به پایان می‌رسد. عنوان رسمی فیلم با شروع فیلم‌برداری در آوریل ۲۰۲۲ فاش شد؛ لین اواخر همان ماه، به دلیل تفاوت‌های خلاقانه، کارگردانی را کنار گذاشت، هرچند که به عنوان نویسنده و تهیه‌کننده باقی ماند. لتریر یک هفته بعد به عنوان جانشین او استخدام شد. برایان تایلر، آهنگساز قدیمی فرانچایز، برای آهنگسازی فیلم بازگشت. این فیلم با بودجه تولیدی ۳۴۰ میلیون دلاری، جزو پرهزینه‌ترین فیلم‌ها است. فیلم‌برداری تا اوت همان سال به طول انجامید و در لندن، رم، تورین، لیسبون و لس آنجلس انجام شد.

فست اکس در ۱۹ می ۲۰۲۳ به وسیله یونیورسال پیکچرز در آمریکا منتشر شد. دنباله این فیلم، برای انتشار در سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده‌است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند