ریپورتر

۲۰ فیلم برتر کن به انتخاب هالیوود ریپورتر

به گزارش ردکارپت فیلم: منتقدان هالیوود ریپورتر فهرستی از ۲۰ فیلم هفتاد و ششمین جشنواره کن را با حضور یک فیلم ایرانی منتشر کردند.

با پایان جشنواره فیلم کن و اعلام برندگان، منتقدان نشریه هالیوود ریپورتر نیز فهرستی از ۲۰ فیلم برتر این رویداد سینمایی را انتخاب کردند که شامل آثاری در بخش‌های مختلف از مسابقه اصلی، نوعی نگاه، غیررقابتی و نمایش‌های ویژه تا بخش جنبی دو هفته کارگردانان می‌شود.

«آناتومی یک سقوط» (برنده نخل طلا)، «منطقه مورد علاقه» ساخته «جاناتان گلیزر» (برنده جایزه بزرگ هیات داوران و جایزه فیپرشی)، «قاتلان ماه کامل» فیلم پرستاره و جدید «مارتین اسکورسیزی»، «برگ‌های افتاده» از «آکی کوریزماکی»، مستند «آنسلم» و فیلم «روزهای عالی» از «ویم وندرس»، «شکستن یخ» به کارگردانی «آنتونی چن»، «کیمرا» از «آلیس رورواکر»، «چشمهایت را ببند» از «ویکتور اریک»، «بزهکاران» ساخته «رودریگو مورنو»، «فایربند» به کارگردانی «کریم آینوز»، «چهار دختر» ساخته «کوثر بن هنیه»، «پرونده گلدمن» ساخته «سدریک کان»،‌«بازگشت به خانه» به کارگردانی «کاترین کورزینی»، «مادر تمام دروغ‌ها» ساخته «اسماء المدیر»، «شهر اشغال شده» از «استیو مک‌کوئین»، فیم کوتاه «روش عجیب زندگی» ساخته «پدرو آلمادوار» و فیلم «آیه‌های زمینی» ساخته مشترک علی عسگری و علیرضا خاتمی به عنوان تنها فیلم بلند ایرانی حاضر در بخش رسمی جشنواره، در این فهرست قرار گرفته‌اند.

علی عسگری پیش از این با فیلم‌های بلند «ناپدید شدن» در جشنواره ونیز و «تافردا» در جشنواره برلین و با فیلم‌های کوتاه «بیشتر از دوساعت» و «سکوت» در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه کن حضور داشته است.

علیرضا خاتمی نیز با فیلم «آیه‌های فراموشی» جایزه فیلم‌نامه جشنواره ونیز را دریافت کرده است.

مجید صالحی، گوهر خیراندیش، فرزین محدث، صدف عسگری، حسین سلیمانی، فائزه راد، بهرام ارک، سروین ضابطیان، ارغوان شعبانی و اردشیر کاظمی بازیگران فیلم سینمایی «آیه‌های زمینی» هستند.

فیلم ۷۷ دقیقه‌ای «آیه‌های زمینی» که عنوان آن برگرفته از شعریی از فروغ فرخزاد است، داستان زندگی روزمره مردمانی از همه طبقات زندگی دنبال می کند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند