ارسباران

نقدی جدید بر کازابلانکا

به گزارش ردکارپت فیلم: فیلم سینمایی «کازابلانکا» در سی و پنجمین نشست‌ «فیلم بزرگ روی پرده بزرگ» فرهنگسرای ارسباران اکران و نقد می‌شود.

فیلم سینمایی کازابلانکا ساخته مایکل کورتیز محصول ۱۹۴۲، روز پنج‌شنبه ۱۱ خردادماه ساعت ۱۸ با همکاری کافه سینما در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای ارسباران اکران و پس از آن با حضور کورش جاهد و امیر قادری از کارشناسان حوزه سینما، نقد و بررسی می‌شود.

فیلم کازابلانکا محصول برادران وارنر به کارگردانی مایکل کورتیز با فیلمنامه‌ ای از جولیوس اپستاین، فیلیپ اپستاین و هوارد کوچ، بر مبنای نمایش‌نامه «همه به کافه ریک می‌روند»، نوشته مورای برنت و جون آلیسن ساخته شده است.

در کازابلانکا، رقیب هم یک انسان است و هم یک آرمان برتر. عشق گذشته و رقیب با هم باز می‌گردند تا ریک -قهرمان داستان- را عذاب بدهند. شوهر السا قهرمانی افسانه‌ای و در خدمت نهضت مقاومت در برابر سایهٔ نازی است و باعث برانگیختن کشمکش و غنا بخشیدن به مثلث عشق می‌شود. آمدن السا احساسات ریک را برمی‌انگیزد و آمدن لازلو خون جنگجوی ریک و نیاز درونی او را به بازخرید گناهان به جوش می‌آورد و ….

فیلمبردار این فیلم آرتور ادسن و آهنگساز آن (موسیقی متن) اثر ماکس اشتاینر است و همفری بوگارت، اینگرید برگمن، پل هنرید، کلود رینز، کنراد فایت، سیدنی گرین‌استریت، دولی ویلسن، پتر لوره و س. س. ساکال به نقش آفرینی پرداخته‌اند.

علاقه‌مندان برای حضور در سی و پنجمین نشست‌ «فیلم بزرگ روی پرده بزرگ» می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان‌، خیابان جلفا مراجعه کنند و یا با شماره‌های ۲۰- ۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.

همچنین برای رزرو صندلی نیز می‌توانند به سایت تیوال https://cinematicket.org/movie/detail/5940 مراجعه و صندلی خود را انتخاب کنند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند