سازمان

در سینمای کودک دچار یک عقب ماندگی تاریخی هستیم

به گزارش ردکارپت فیلم: مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی با بیان این‌که ما دچار یک عقب ماندگی تاریخی در سینمای کودک و نوجوان هستیم گفت: صرفا، تولید چند فیلم کودک و نوجوان شرایط ایده‌آلی را ایجاد نمی‌کند.

روح‌الله سهرابی در گفت و گو با برنامه رادیویی سینماگرام اظهار داشت: نگاه دولت در وهله اول به سینمای کودک و نوجوان نباید نگاه اقتصادی و سودآوری باشد. سینمای کودک و نوجوان را نباید تمام و کمال به میزان مخاطب و فروش گره بزنیم و از اثربخشی آن غافل باشیم. راه‌اندازی صندوق پروانه به عنوان یکی از رویکردهای جدید سازمان سینمایی برای شروع و اتصال به مراحل بعدی حمایت جدی از سینمای کودک و نوجوان اقدامی مطلوب بوده است.

تولید ۴ فیلم کودک و نوجوان توسط بنیاد فارابی

وی در این برنامه که نخستین قسمت آن به موضوع بررسی وضعیت سینمای کودک و نوجوان اختصاص داشت، افزود: در زمان حاضر حدود ۲۰۰ متن و طرح فیلم‌نامه کودک و نوجوان به صندوق پروانه بنیاد سینمایی فارابی رسیده و از این میان قرار است ۴ فیلم تولید شود.

سهرابی گفت: اگر بتوانیم نهادها و مراکزی که به نوعی وظیفه حمایت از فرهنگسازی برای کودک و نوجوان را دارند، پای کار بیاوریم، سینما به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهایی که می‌تواند کمک‌کننده باشد، کار خود را خواهد کرد. همانطور که برعکس آن نیز ممکن است و پرداخت ناصحیح و ارائه اثری بدون مراقبت می‌تواند به این گروه سنی آسیب بزند.

صرف تولید چند فیلم کودک و نوجوان شرایط ایده‌آلی را ایجاد نمی‌کند

مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی اظهار کرد: رسیدن به این هدف اقدام همه ارگان‌های مرتبط را می‌خواهد و صرف تولید چند فیلم کودک و نوجوان با بودجه محدود سازمان سینمایی شرایط ایده‌آلی را ایجاد نخواهد کرد. لازمه‌ آن حمایت نهادهایی مانند شهرداری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان اوج، حوزه هنری و… است.

 

وی با اشاره به توجه سازمان سینمایی به تسهیل اکران آثار سینمایی کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: روند روی پرده رفتن دست کم یک فیلم کودک و نوجوان در سبد اکران هر دوره حداقل از یکسال و نیم گذشته تاکنون مدنظر بوده است و حتی این تعداد گاهی بیشتر هم شده و به دو یا سه فیلم از این ژانر رسیده است.

ما دچار یک عقب ماندگی تاریخی در سینمای کودک و نوجوان هستیم

سهرابی خاطرنشان کرد: با این وجود ما دچار یک عقب ماندگی تاریخی در سینمای کودک و نوجوان هستیم و این به یک یا چند سال اخیر هم برنمی‌گردد.

سینماگرام با اجرا و سردبیری میثم کریمی به طور زنده از رادیو نمایش ردیف ۱۰۷/۵ مگاهرتز پخش می‌شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند