ادامه ناکامی سینمای ایران در اسکار | پایان ماجراجویی «نگهبان شب» در اسکار ۲۰۲۴

فیلم «نگهبان شب» به کارگردانی سید رضا میرکریمی از راه‌یابی به جمع ۱۵ فیلم فهرست اولیه بهترین فیلم خارجی زبان اسکار ۲۰۲۴ بازماند تا به این ترتیب سینمای ایران برای هفتمین سال پیاپی ناکامی در این مراسم را تجربه کند.

به گزارش ردکارپت فیلم، سید رضا میرکریمی بار دیگر و این‌بار با «نگهبان شب» ناکامی در مراسم اسکار را تجربه کرد و فیلمش نتوانست به جمع پانزده فیلم نهایی بهترین فیلم خارجی راه پیدا کند. او پیش از این با فیلم‌های «خیلی دور، خیلی نزدیک» و «امروز» به عنوان نماینده ایران به آکادمی اسکار معرفی شده بود که در هر دو دوره نیز فیلم‌های او با همین سرنوشت مواجه شدند.

علاوه براین یکبار هم فیلم «یه حبه قند» میرکریمی برای معرفی به آکادمی اسکار انتخاب شده بود که در آن سال بنا به تصمیم مسولین سینمایی، مراسم اسکار از سوی ایران تحریم و متعاقبا فیلمی از کشورمان به آکادمی معرفی نشد.

سید رضا میرکریمی با فیلم «نگهبان شب» برای چهارمین بار طعم ناکامی را در مراسم اسکار چشید.
برای مراسم اسکار ۲۰۲۴، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی فیلم‌های «آمریکاتسی» از ارمنستان، «راهب و اسلحه» از بوتان، «سرزمین‌ موعود» از دانمارک،«برگ‌های افتاده» از فنلاند، «طعم‌چیزها »از فرانسه، «اتاق معلمان» از آلمان، «سرزمین خدا» از ایسلند، «من کاپیتان» از ایتالیا، «روزهای‌کامل» از ژاپن، «توتم» از مکزیک، «مادر همه دروغ‌ها»از مراکش،«انجمن برف» از اسپانیا، «چهار دختر» از تونس، «۲۰ روز در ماریوپل»از اوکراین و «منطقه مورد علاقه» از انگلستان موفق شدند تا خود را در بین نامزدهای اولیه قرار دهند.

البته به جز بخش بهترین فیلم خارجی، نامزدهای اولیه رشته بهترین انیمیشن کوتاه هم معرفی شده که فیلم «یونیفورم ما» ساخته یگانه مقدم محصول ایران ، موفق شد تا به فهرست اولیه جایزه این بخش راه پیدا کند.

رای‌گیری نهایی برای انتخاب نامزدهای نهایی، از ۱۱ تا ۱۶ ژانویه ۲۰۲۴ انجام و نامزدهای رسمی اسکار در تمامی شاخه‌ها، روز ۲۳ ژانویه ۲۰۲۴ اعلام می‌شوند. مراسم اعطای جوایز نیز ۱۰ مارس (۲۰ اسفند) برگزار خواهد شد.

پست های مشابه :


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند