آکادمی فیلم پکن خواستار گسترش همکاری های سینمایی با ایران شد

به گزارش ردکارپت فیلم: نائب رییس آکادمی فیلم پکن اظهار کرد: این آکادمی به عنوان بزرگترین فرهنگستان فیلم آسیا، خواستار گسترش همکاری ها در صنعت فیلم و سینما با ایران است.

«جانگ جیان» خاطر نشان کرد که این آکادمی با توجه به مسئولیت ها و توانایی هایی که دارد در تلاش است با کشورهای مختلف از جمله ایران مبادلات فرهنگی گسترده ای داشته باشد.

وی به اعطای نشان پروفسور افتخاری در سال گذشته به «مجید مجیدی» فیلمساز برجسته ایرانی اشاره کرد و آن را نمونه ای از تمایلات این مرکز برای توسعه تبادلات با ایران دانست.

معاون آکادمی فیلم پکن ابراز امیدواری کرد که کارگردانان برجسته و بنام ایرانی بتوانند با استادان و دانش آموزان این فرهنگستان در زمینه فیلم و ساخت آثار سینمایی همکاری کرده و فیلم های بیشتری را از ایران به چین معرفی کنند و برجسته ترین آثار را در اختیار علاقه مندان در چین قرار دهد.

وی گفت: ما همچنین مایلیم تا آثار ساخته شده در چین نیز برای جامعه ایران معرفی شود و از این طریق و با تعاملات و تبادلات فرهنگی، دوستی دو کشور ریشه دارتر و عمیق تر شود.

جانگ در بخش دیگری از سخنانش به جایگاه فیلم و سینمای ایران در جهان با توجه به عناصر ساده و نوعدوستی در آثار ایرانی اشاره کرد و گفت: فیلم های ایرانی زیبایی ها و دیدنی ها را خیلی خوب به تصویر می کشند و مستندات بسیار پرمعنایی محسوب می شوند.

وی کسب جوایز توسط فیلم های ایرانی در سراسر جهان را از نکات مهمی دانست که باعث شده است فیلم های ایرانی در مقایسه با آثار مشابه دیگر در دنیا از اقبال بیشتری برخوردار شوند.

معاون آکادمی فیلم پکن گفت که فیلم های ایرانی ریشه دار هستند و اصل و اساس تاریخی و فرهنگی دارند و فیلمسازان ایرانی نیز اندیشه ها و افکار خود و جامعه را خیلی خوب در فیلم ها به نمایش می گذارند و نگرانی های جامعه و بشریت را به زیبایی در فیلم ها می گنجانند و هنر ملت ایران را به دنیا معرفی و جهان را به خود جذب می کنند.

جانگ روابط و تاریخ مناسبات چین و ایران را دیرینه و دوستانه توصیف کرد و گفت: از سالیان بسیار دور و از دوران راه ابریشم این دو کشور دارای مناسبات و روابط مهمی بوده اند و توانسته اند در همین مسیر، تبادلات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی خود را عمیق تر و نزدیک تر کنند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند