کارگردان

اگر فیلم مبتذل می‌ساختم، الان اکران بود!

به گزارش ردکارپت فیلم: حمید بهمنی نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «نبرد غیرممکن» ضمن اشاره به چند ماه پیگیری برای تولید این فیلم دفاع‌مقدسی گفت: اگر قصد ساخت یک فیلم مبتذل را داشت، تاکنون فیلمش اکران هم شده بود!

حمید بهمنی کارگردان سینما که سال گذشته در مقام نویسنده و کارگردان برای فیلم سینمایی «نبرد غیرممکن» به تهیه‌کنندگی امیر سماواتی پروانه ساخت از سازمان سینمایی دریافت کرده بود، درباره سرانجام تولید این پروژه گفت: پیگیر ساخت این فیلم هستیم و در حال حاضر مشغول پیگیری کارهای مرتبط با پیش از تولید فیلم هستیم. این فیلم نیاز به جلسات و مذاکراتی با برخی نهادها دارد تا بتوانیم بودجه لازم را برای آن تأمین کنیم که این فرآیند تا حدود زمان می‌برد. ان‌شالله بعد از عبور از این مراحل، تا یکی دو ماه دیگر کار تولید فیلم را آغاز می‌کنیم.

وی درباره طولانی شدن فرآیند آماده‌سازی مقدمات تولید این فیلم از سال گذشته تا کنون هم گفت: واقعیت این است که شرایط تولید در سینمای جنگ همواره همین‌طور بوده است و هر کس وارد این میدان می‌شود، واقعاً شرایط سختی را پیش رو دارد. به‌شخصه اگر زمانی که صرف این پروژه کرده‌ام را صرف یک فیلم مبتذل و دم‌دستی می‌کردم، احتمالاً تا امروز اکران هم شده بود و اگر به اندازه «فسیل» فروش نکرده بود، کمتر هم نفروخته بود!

بهمنی افزود: واقعاً اگر بخواهیم به سمت ساخت این جنس فیلم‌ها برویم، کارمان خیلی ساده‌تر بود. البته اینکه فیلمی امروز نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان در گیشه فروش داشته واقعاً اتفاق خوبی برای سینمای ما است اما باید این مسئله را هم مدنظر قرار دهیم که این فیلم چه تأثیری قرار است روی سینمای ما داشته باشد. قبل از فیلم «فسیل» هم چندین فیلم پرفروش دیگر هم در سینمای ایران ساخته شده است اما با آمدن همین فیلم، همه آن‌ها فراموش شدند. اگر قرار است فیلمی به این راحتی فراموش شود، نمی‌توان آن را اثر تأثیرگذاری دانست. کمااینکه «آژانس شیشه‌ای» فارغ از فروشی که در گیشه داشت، واقعاً روی سینمای ما تأثیر گذاشت.

وی ادامه داد: واقعیت این است که نباید به‌گونه‌ای رفتار کنیم که گویی در فیلمسازی هدف هر وسیله‌ای را توجیه می‌کند. سینمای خوب، سینمایی است که بتواند بر ذهن مخاطب تأثیر بگذارد، نه اینکه به محض خروج از سالن فیلم فراموش شود تا نوبت بعد که فیلم دیگری جایش را می‌گیرد. فیلم نباید مثل کف روی آب باشد!

کارگردان «نبرد غیرممکن» درباره سوژه این فیلم هم توضیح داد: سوژه این فیلم سوژه تازه‌ای درباره دفاع مقدس است که در قالب پژوهش‌هایی که داشتیم به آن رسیدیم. موضوع این فیلم درباره خلبانان نیروی هوایی است و داستان آن در اواخر جنگ روایت می‌شود. قصه فیلم بسیار پرکشش و جذاب است و امیدواریم بعد از ساخت مخاطبان بتوانند این داستان را روی پرده سینما تماشا کنند.

بهمنی با تأکید بر اینکه تولید این فیلم نیاز به بودجه سنگینی دارد، گفت: در حال مذاکره برای تأمین این بودجه هستیم و شکر خدا مذاکرات در حال به نتیجه رسیدن است. درباره ترکیب بازیگران هم فکرهایی کرده‌ایم که ان‌شالله بعد از حل شدن مسائل مربوط به بودجه، تلاش می‌کنیم که مذاکره با بازیگران را هم نهایی کنیم.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند