فجر

«این نسخه که از فیلم من دیدید مزخرف بود»

به گزارش ردکارپت فیلم:جشنواره فیلم فجر امسال علاوه بر اینکه برفی و یخ‌زده بود یک فیلمی را اکران کرد که کارگردانش آن را مزخرف دانست.

نهمین روز جشنواره سرد بود، هم داخل کاخ هم بیرون جشنواره، فضای پارک ملت و تمام نمایی که به چشم می‌خورد چیزی جز سفیدی نبود، اما داخل جشنواره چرا سرد بود؟ تعداد خبرنگاران، دست‌کم در ظاهر کم‌تر از روزهای دیگر جشنواره بود، فیلمی اکران شد که مهرداد خوشبخت، کارگردانش آن را مزخرف دانست و در نشست خبری اعلام کرد؛ «اصرار بر اینکه فیلم در جشنواره باشد باعث شد یک نسخه مزخرف را ببینید!» این جمله‌ای بود که شب گذشته مهرداد خوشبخت در نشست رسانه‌ای پرحاشیه فیلم خود یعنی «گل‌های باوارده» بر زبان آورد تا گلایه خود از به نمایش درآمدن نسخه ناقص این فیلم را در برابر اصحاب رسانه عیان کند.

سختی‌های ساخت یک اثر سینمایی

فیلم بعدی که اکران شد «غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی بود، حامد عنقا تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس این اثر در نشست خبری گفت: اگر فیلم توانسته باشد دغدغه خودش را بگوید کار خود را کرده اگر نگفته باشد مشکل از ماست. بیش از یک سال نگارش این فیلمنامه طول کشید در میانه پژوهش به این نتیجه رسیدیم که همه مسیری را که آمدیم، کنار بگذاریم اسفند سال گذشته فهمیدیم که باید کدام مقطع از زندگی شهید را کار کنیم البته مسیر پژوهش هم طولانی بود با این حال در این مسیر راهنمایی داشتیم که ایشان آقای محمودزاده نویسنده کتاب «محمد مسیح کردستان» بود که راه را برای مایی که وارد یک کوچه تاریک شده بودیم، روشن کرد.

عنقا بیان کرد: وقتی وارد پروسه تولید «غریب» شدیم آرام آرام فهمیدیم که چرا سی سال تصمیم بر این است که درباره بروجردی فیلم ساخته شود اما نشده است موانع زیادی داشتیم اما شرم حضور در برابر دختر شهید که الان این‌جاست مانع از گفتن آنها می‌شود. ضمن اینکه اگر همراهی و همدلی خانواده شهید نبود محال بود بتوانیم بر موانع غلبه کنیم.

در سانس نخست روز دهم جشنواره فجر فیلم سینمایی «آن‌ها مرا دوست داشتند» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمدرضا رحمانی نمایش داده می‌شود.

رحمانی پیش‌تر ساخت فیلم‌های سینمایی «گاهی» و «پریسا» را در کارنامه خود دارد.

امیر جعفری، امیرحسین آرمان، لیلا بلوکات، نسیم ادبی، شهرام قائدی، هادی تسلیمی، نفس عزیزی و مهسا اسماعیلی بازیگران «آن‌ها مرا دوست داشتند» هستند.

در سانس پایانی روز دهم جشنواره فجر فیلم سینمایی «سینما متروپل» به کارگردانی محمدعلی باشه‌آهنگر و تهیه‌کنندگی سید حامد حسینی نمایش داده می‌شود.

باشه‌آهنگر ساخت فیلم‌های سینمایی «فرزند خاک»، «ملکه» و «سرو زیر آب» را در کارنامه خود دارد.

درباره خلاصه داستان این فیلم گفته‌اند به ماجرای راه اندازی سینمای متروکه متروپل آبادان در دل جنگ و محاصره شهر می‌پردازد و به‌طور رسمی اینطور نوشته‌اند: «قصه سینما در حصر…»

مجتبی پیرزاده، نوشین مسعودیان، هومن برق‌نورد، پریوش نظریه، حسین باشه آهنگر، شهاب عسگری و فرید قبادی با هنرمندی رضا کیانیان و حضور افتخاری مهتاب نصیرپور تیم بازیگران این فیلم هستند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند