برگزاری اولین شوی تخصصی ساختمانهای ممتاز ایران

به گزارش ردکارپت فیلم:ایکس پلن (XPLAN) اولین شوی تلویزیونی تخصصی ساختمانهای ممتاز۱ ایران است که در قالب یک نمایش جذاب اینترنتی به شکل سریالی به شناسایی و بررسی ساخت و سازهای ایرانی و بطور خاص ساختمانهای ممتاز می‌پردازد.

موضوعاتی همچون رکود صنعت ساختمان، فرار سرمایه‌ برای خرید و پیش خرید آپارتمان در کشورهای سرمایه پذیر همجوار از جمله ترکیه، گرجستان، امارات و … ، ناتوانی در مدیریت آپارتمانهای خالی و نحوه سنتی خرید آپارتمانها و … ایکس پلن (XPLAN) را بر آن داشت تا با ارائه روش های علمی و مهیج امکانات و ویژگی‌های ساختمانهای داخلی کشور را با مدلی متفاوت مورد بررسی قرار داده و آنها را نمایش دهد. در حقیقت شوی تلویزیونی ایکس پلن با اشاره به اجزای متعدد به کار رفته در ساخت یک ساختمان به شکل امروزی سعی بر انتقال مفاهیم جدید این حوزه به مخاطبان خود و نوعی آموزشِ توجه به ابعاد مختلف یک ساختمان را در بستری سرگرم کننده به عنوان ماموریت خود انتخاب نموده است.

از آنجایی که حرف X در اعداد یونانی شماره ی ۱۰ می باشد، رویداد های مختلف این برنامه نیز تماما مضربی از عدد ۱۰ در نظر گرفته شده است. بدین ترتیب ایکس پلن شو شامل ۱۰ فصل ۱۰ قسمتی می باشد که در هر قسمت یک ساختمان ممتاز در بازه ی زمانی حدودا ۳۰ دقیقه ای توسط دو کارشناس مجرب معماری و عمران مورد بررسی قرار می گیرد. از این رو طی سه سال آینده یکصد (۱۰×۱۰) پروژه ی ممتاز در این برنامه اکران خواهند شد. جالت تر آنکه دو کارشناس معماری و عمران ایکس پلن، ساختمان ها در این شوی تلویزیونی بر اساس ۱۰ مولفه ی ۱- موقعیت و منطقه قرار گیری ساختمان، ۲- دسترسی به ساختمان، ۳- قدرت برند و تجربه سازنده ی آن، ۴- مصالح و متریالی که در ساخت آن به کار رفته است، ۵- میزان مطلوبیت پلان های داخلی ساختمان، ۶- کیفیت اجرا در ساخت آن، ۷- کمیت و کیفیت امکانات و مشاعات ساختمان، ۸- میزان خلاقیت به کار رفته در حجم کلی معماری ساختمان، ۹- ابتکار عملی که سازنده درساخت آن پروژه از خود نشان داده و در نهایت ۱۰- مسئولیت اجتماعی ای که در حین ساخت آن پروژه سعی بر رعایت آن شده، ساختمان های هر اپیزود را مورد بررسی قرار می دهند. همچنین، در بخش پایانی هر قسمت، مجری برنامه طی گپی کوتاه با سازنده یا معمار ساختمان معرفی شده در همان قسمت از نقطه نظرات آنان در خصوص پیشبرد ساخت پروژه معرفی شده پرده برداری می نماید.

این برنامه هر آنچه که علاقمندان، مهندسان، دانشجویان و خریداران در خصوص ساختمانهای خاص نیاز به دانستن دارند را در خود گنجانده و از این رو مخاطبان ایکس پلن شو طیف وسیعی از علاقه مندان به صنعت ساختمان در جامعه ایرانی در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر فصل اول این شوی تلویزیونی جذاب و دیدنی هر دوشنبه ساعت ۲۲ از چهار بستر آپارات۲، یوتیوب۳، آی جی تی وی اینستاگرام۴ و سایت اختصاصی ایکس پلن شو به نشانی www.xplanshow.com  اکران شده و فصل دوم آن در مراحل پیش تولید می باشد. طی برنامه ریزی های بعمل آمده برای اکران فصول دوم به بعد، به زودی این برنامه از سایر پلت فرم های مطرح و جاری تعاملی۵ نیز در دسترس علاقه مندان خود قرار می گیرد. پیش بینی می شود، فصل دوم ایکس پلن شو از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ طبق روال هر دوشنبه ساعت ۲۲ از بستر های فوق خواهد پخش شود.

درباره فصل اول ایکس پلن (XPLAN)

برداشت فصل اول ایکس پلن (XPLAN) به تهیه کنندگی حامد رحیمی و کارگردانی مهدی تیموری از پنجم تیرماه ۹۸ آغاز گردید. ده ساختمان این فصل توسط دو کارشناس منتخب آقایان بابک پی رزم – کارشناس معماری و علیرضا بیات – کارشناس عمران مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج این ارزیابی در استودیوی ایکس پلن با اجرای سید جواد یحیوی و با حضور سازندگان یا معماران این ده پروژه به جمع بندی نهایی جهت امتیاز دهی در ایکس بورد۶ و دادن رتبه به ده مولفه ی آن ساختمان ختم شد.

مهمانان فصل اول ایکس پلن به ترتیب از قسمت اول آقای علی تبار، مدیر عامل شرکت ایمن سازه فدک، سازنده پروژه مسکونی سدروس در سعادت آباد، آقای کوروش منصوری، عضو هیات مدیره گروه ساختمانی امپایر، سازنده پروژه مسکونی مریم رزیدنس در اقدسیه – گلستان شمالی، آقای پژمان جوزی مدیرعامل گروه ساختمانی پژمان جوزی و شرکاء، سازنده پروژه مسکونی گوهر صحرا در فرشته، آقای سید حمید صحیح النسب، رئیس هیات مدیره گروه ساختمانی صحیح النسب، سازنده پروژه مسکونی مهر واقع در زعفرانیه، آقای محمد رضا ابراهیم زاده آرشیتکت پروژه مسکونی حیات نیاوران، آقای علیرضا توکلی مدیر عامل گروه ساختمانی سپیدان، سازنده پروژه مسکونی سپیدان زعفرانیه، آقای حسین محمودی، آرشیتکت پروژه مسکونی نسترن چهار، واقع در اقدسیه – گلستان شمالی، آقای داود رحیمی مدیر عامل گروه ساختمانی آسا، سازنده پروژه مسکونی – تجاری آسا یازده در سعادت آباد، آقای علیرضا بنی صدر، مدیر عامل گروه ساختمانی پارسا سازه، سازنده پروژه مسکونی پارسا الیت سعادت آباد و آقای مهدی بزمی، مدیر عامل گروه ساختمانی بزمی، سازنده پروژه مسکونی رویال دریم فرشته.

۲- https://www.aparat.com/Xplanshow

۳-https://www.youtube.com/channel/UCOD5Ka697lfMd8EjiAsPStw

۴-http://instagram.com/xplanshow

۵-  IP TV

۶- X BOARD

جدول زیر ده ساختمان ممتازی که در فصل اول ایکس پلن (XPLAN) مورد ارزیابی قرار گرفتند را به ترتیب پخش نشان می دهد:

ردیف نام پروژه نام گروه سازنده منطقه
۱ سدروس گروه ساختمانی ایمن سازه فدک سعادت آباد
۲ مریم رزیدنس گروه ساختمانی امپایر اقدسیه – گلستان شمالی
۳ گوهر صحرا گروه ساختمانی پژمان جوزی و شرکاء فرشته
۴ مسکونی مهر گروه ساختمانی صحیح النسب زعفرانیه
۵ حیات نیاوران گروه ساختمانی حیات نیاوران
۶ سپیدان زعفرانیه گروه ساختمانی سپیدان زعفرانیه – شیرکوه
۷ نسترن ۴ گروه ساختمانی تیبا اقدسیه – گلستان شمالی
۸ آسا ۱۱ گروه ساختمانی آسا سعادت آباد
۹ پارسا الیت گروه ساختمانی پارسا سازه سعادت آباد
۱۰ رویال دریم گروه ساختمانی بزمی فرشته

پس از تدوین، اولین قسمت از فصل اول روز دوشنبه اول مهر ماه ۹۸ از چهار بستر آپارات، یوتیوب، آی جی تی وی اینستاگرام و سایت اختصاصی ایکس پلن شو به نشانی www.xplanshow.com  راس ساعت ۲۲:۰۰ پخش گردید.

درباره فصل دوم ایکس پلن (XPLAN)

برداشت فصل دوم ایکس پلن (XPLAN) به تهیه کنندگی حامد رحیمی و کارگردانی امید دلیگانی از سوم اسفند ماه ۹۸ آغاز گردید. ده ساختمان این فصل توسط دو کارشناس منتخب آقایان بابک پی رزم – کارشناس معماری و نیما ابراهیمان – کارشناس عمران مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج این ارزیابی در استودیوی ایکس پلن که با تفاوتی جذاب واقع در لابی همان پروژه ای که مورد بررسی قرار گرفته با اجرای سید جواد یحیوی و با حضور سازندگان یا معماران ده پروژه فصل دوم به جمع بندی نهایی جهت امتیاز دهی در ایکس بورد و دادن رتبه به ده مولفه ی آن ساختمان ها ختم شد. مهمانان فصل دوم ایکس پلن به ترتیب از قسمت اول خانم پریناز شاه حسینی، نماینده شرکت توسعه مهندسی سرداب، سازنده پروژه مسکونی خانه باغ فردوس در منطقه باغ فردوس، آقای مسعود فراهانی، مدیرعامل شرکت ساختمانی مت، سازنده پروژه مسکونی مایا در کامرانیه، آقای مهدی مستاجران مدیرعامل گروه ساختمانی سیبون، سازنده پروژه مسکونی گوهر فرمانیه، آقای احمد نوروزیان مدیرعامل گروه ساختمانی نیکان، سازنده پروژه مسکونی نیکان کاج واقع در سعادت آباد، آقای محمد شمس زاده، مدیرعامل گروه ساختمانی کاراما، سازنده پروژه مسکونی کارامای مهماندوست واقع در فرمانیه و …

در فصل دوم شوی تلویزیونی ایکس پلن تغییرات کیفی دیگری نیز مشاهده می شود. از جمله اینکه منبعد در هر قسمت از این برنامه در دل بررسی هر پروژه ممتاز ضمن مواجهه با یکی از المانهای ساخت آن پروژه اعم از مصالح، متریال ها و خدمات فنی، به کنکاشی مختصر در آن حوزه پرداخته خواهد شد. بررسی شاید ساده ترین مفاهیم در هر حوزه از حوزه های بیشمار صنعت ساختمان اعم از پنجره، آسانسور، کف پوش و حتی مواردی اعم از مقررات آتش نشانی، اصول ساخت روف گاردن، موتور خانه و تاسیسات و … در حقیقت درچه ای برای معرفی ابعاد و مشخصات آن حوزه برای مخاطبان علاقه مند به این صنعت خواهد بود.

پس از تدوین اپیزود های این فصل، اولین قسمت از فصل دوم روز از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ از چهار بستر آپارات، یوتیوب، آی جی تی وی اینستاگرام و سایت اختصاصی ایکس پلن شو به نشانی www.xplanshow.com  دوشنبه ها راس ساعت ۲۲:۰۰ پخش خواهد گردید.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند