ابلق

بهترین و غافلگیر کننده ترین فیلم های «فجر ۳۹»

به گزارش ردکارپت فیلم: خبرنیوز در یادداشتی به قلم مصطفی قاسمیان نوشت:تا اینجای جشنواره فجر، ۵ فیلم دیده‌ام. بهترین‌شان «ابلق» است و تنها اثر غافلگیرکننده «مصلحت».

یک: ابلق: برگردان درجه‌یک جنبش می‌تو در فرهنگ ایرانی. اجزای فیلمنامه دقیق و کامل است و کارگردانی بی‌نقص. نقش‌آفرینی‌های همه بازیگران خوب است و زوج الناز شاکردوست و هوتن شکیبا چشمگیر از آب درآمده است.

دو: مصلحت: سیاسی‌ترین فیلم جشنواره، با یک داستان خیالی در بستر وقایع ابتدای انقلاب اسلامی. خوش‌ریتم و میخکوب‌کننده. پیچ‌ومهره‌های داستان محکم است و فیلمساز احاطه کامل بر سوژه دارد. نازنین فراهانی بی‌تردید از شانس‌های سیمرغ است.

سه: بی همه چیز: اقتباسی از نمایشنامه «ملاقات بانوی سالخورده» که ایرانیزه نشده. با بازی تکراری پرویز پرستویی و بازگشت درخشان هدیه تهرانی به نقش زنان قدرتمند. در شخصیت‌پردازی لنگ می‌زند، اما فیلمبرداری و موسیقی قابل توجهی دارد.

چهار:تک تیرانداز: تلاشی ناموفق برای ساخت یک فیلم جنگی از روی دست هالیوود. فیلمنامه متوسط است و کارگردانی ضعیف. یک نبرد تن‌به‌تن با سلاح دوربین‌دار هم دارد که بدترین فصل فیلم است. کامبیز دیرباز در نقش شهید زرین بازی استانداردی دارد، ولی همدلی‌برانگیز نیست.

پنج:ستاره بازی: فیلمی آموزنده و مفید، درباره مهاجرت، مواد مخدر و مسئله خانواده. کند و ملال‌آور است، اما از نظر اجرا، قدم روبه‌جلویی برای هاتف علیمردانی محسوب می‌شود. بازی ملیسا ذاکری از امتیازات فیلم است، اما نقش‌آفرینی فرهاد اصلانی تکراری است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند