فیلم کوتاه

جشنواره فیلم “نوادا” میزبان دو فیلم کوتاه از ایران

به گزارش ردکارپت فیلم: بیستمین دوره ی جشنواره فیلم کوتاه شهر نوادا با معرفی آثار منتخب این دوره خود، از نمایش دو اثر کوتاه ایرانی در برنامه امسال خود خبر داد.

انیمیشن کوتاه «یکدیگر» به کارگردانی سارا طبیب زاده و فیلم کوتاه «بی زمین» به کارگردانی سرور مهدی بیگی از ۲۸ آگوست الی ۴ سپتامبر در سامانه نمایش آنلاین آثار ارائه شده توسط مجموعه مطرح FestivalScope به نمایش درخواهد آمد.

برگزار کنندگان این جشنواره علت نمایش آنلاین آثار جشنواره را همه گیری جهانی کرونا اعلام کرده اند. در کنار نمایش آثار، جلسات پرسش و پاسخ با فیلمسازان و گردهمایی های مجازی هنرمندان آثار منتخب نیز در برگزار خواهد شد.

جشنواره فیلم شهر نوادا که از جشنواره های پرمخاطب آمریکا به حساب می آید در سالیان اخیر با حمایت های گسترده ی خود از سینمای مستقل به یکی از رویدادهای شناخته شده سینمای مستقل در آمریکا بدل گشته است.

فیلم کوتاه «بی زمین» در حومه شهری صنعتی روایت می‌شود؛ کارخانجاتی نیمه ورشکسته که همه چیز در آن معلق و گنگ و نیمه کاره رها شده است. کارگران به پیدا شدن گاه به گاه جنازه در اطراف خود، خو گرفته‌اند. اینبار اما ماجرا برای یکی از آنان متفاوت است و نمی تواند به راحتی از کنار بدنی بی زمین عبور کند.

«بی زمین» از ابتدای سال جاری در هفدهمین دوره ی جشنواره سالنتو نیز حضور داشته است.

انیمیشن کوتاه «یکدیگر» راوی جست و جوی پسری در پی لایه ی گم گشده ی خود است. او در این مسیر برای به دست آورن مطلوبش تنها یک راه در پیش دارد: از دست دادن. این اثر کوتاه پیش از این در بیش از ۱۰ جشنواره معتبر داخلی و بین المللی به نمایش درآمده و جوایزی را کسب نموده است در ماه سپتامبر در جشنواره ی مورد تایید آکادمی اسکار «In The Palace» نیز به نمایش در خواهد آمد.

پخش بین المللی هر دو اثر به عهده ی مجموعه GlobeCSF به مدیریت پوریا موسوی می باشد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند