آفریقا

جوایز جشنواره «کنیا» برای آثار ایرانی

به گزارش ردکارپت فیلم: جوایز اصلی جشنواره فیلم‌های ورزشی در آفریقا به چند فیلم ایرانی رسید.

 جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی کنیا ۲۰۲۲ به عنوان یکی از پایگاه‌های اصلی جهانی فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی به آثار ارسال شده از جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران رسید.

بر این اساس، جایزه بهترین فیلم بلند، بهترین تدوین فیلم بلند و بهترین کارگردان فیلم بلند به فیلم سینمایی «غلامرضا تختی» به کارگردانی بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان رسید.

جایزه ویژه هیات داوران جشنواره به فیلم «وتن من» به کارگردانی حسین همایونفر و جایزه ویژه دبیر به فیلم «بزرگراه» به کارگردانی فرناز امینی اهدا شد.

همچنین جایزه بهترین مستند کوتاه به «کماندار» به کارگردانی میثم بابایی و جایزه بهترین فیلم کوتاه به فیلم «برنده» به کارگردانی علی کیوان رسید.

بر اساس این گزارش، جشنواره فیلم‌های ورزشی کنیا (kisff) به عنوان مهمترین رویداد سینمای ورزشی قاره آفریقا از سال ۲۰۱۸ در شهر نایروبی کنیا آغاز شد و امسال در پنجمین دوره از برپایی خود میزبان بیش از یک‌صد فیلم ورزشی از سراسر دنیا بود. از سینمای ایران نیز در این دوره بیش از ۱۰ فیلم در بخش‌های مختلف حضور داشت.

جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران، نماینده انحصاری فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی (FICTS) است. مقر FICTS در میلان ایتالیا است که بیش از ۱۲۵ کشور عضو این فدراسیون هستند. جشنواره ایران به عنوان یکی از ۱۶ پایگاه جهانی و میزبان ۳۴ کشور آسیایی و منطقه برای ورود به جشنواره جهانی میلان مورد توجه فیلمسازان و سینماگران این کشورها است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند