«خاکخونی» جایزه افتخاری بهترین فیلم در بخش روایی جشنواره «آستین» را گرفت

به گزارش ردکارپت فیلم: فیلم کوتاه «خاکخونی» موفق به کسب جایزه افتخاری بهترین فیلم روایی از جشنواره آسیایی آمریکایی آستین شد.

خاکخونی به نویسندگی و کارگردانی حجت حسینی و تهیه‌کنندگی حجت حسینی و دانیال گورانی، موفق به کسب جایزه افتخاری بهترین فیلم کوتاه بخش روایی پانزدهمین دوره جشنواره آسیایی آمریکایی آستین شد. این فیلم در ادامه حضور جهانی خود به بیست و یکمین دوره جشنواره فیلم ایسکیا گلوبال در ایتالیا نیز راه یافت.

جشنواره فیلم آسیایی آمریکایی آستین AAAFF، (Austin Asian American Film Festival) با حمایت از استعدادهای خلاق هنرمندان آسیایی آمریکایی، فرهنگ‌ها و تجربیات آسیایی و آسیایی آمریکایی را از طریق هنرهای رسانه‌ای ترویج می‌کند. در بیانیه هیئت داوران درباره علت انتخاب خاکخونی آمده است: این فیلم در یک بازی پر تنش و بلند، مخاطب را در گردابی از هرج‌ومرج و ناامیدی انسانی فرو می‌برد. بعد از یک اوج اضطراب‌آور، پایان آن مدت‌ها پس از تیتراژ، سؤالاتی را در ذهن برمی‌انگیزد.

جشنواره جهانی فیلم ایسکیا گلوبال Ischia Global از سال ۲۰۰۳ با هدف اعطای جایزه هنری به آثار داخلی و بین‌المللی که بر ارزش سینمای ایتالیا و سینمای خارج از ایتالیا افزوده‌اند، متولد شد. آثاری که به معرفی جغرافیای جهان خود، واقعیت انسانی، تاریخی و اجتماعیِ زنده در آن پرداخته و مخاطب سینما با تماشای آن آثار به طور مستقیم با فرهنگ، سنت و زیبایی‌های جامعه، ارتباط حسی مستقیم برقرار کنند.

ریاست این دوره جشنواره ایسکیا برعهده جیم شریدان فیلم‌ساز ایرلندی و خالق آثاری همجون پای چپ من، به نام پدر، در آمریکا و برادران است. در دوره‌های گذشته، بزرگان سینمای جهان مثل الیور استون، جوزپه تورناتوره، مونیکا بلوچی، آنتونیو باندراس، ساموئل ال جکسون و کریستوفر والتز مهمان افتخاری این جشنواره بوده‌اند.

«خاکخونی» جایزه افتخاری بهترین فیلم در بخش روایی جشنواره «آستین» را گرفت

بیست و یکمین دوره ایسکیا گلوبال از ۹ تا ۱۶ جولای (۱۸ تا ۲۵ تیر) در جزیره ایسکیای ایتالیا برگزار خواهد شد.

خاکخونی پیش از حضور در این جشنواره، موفق به کسب جایزه بهترین فیلم جشنواره آستوریا، جایزه بهترین فیلم کوتاه از جشنواره ریترن آلمان و جایزه تقدیر بهترین فیلمنامه از جشنواره کافوسکاری ایتالیا شده و به جشنواره‌های کارپینو ویسیانو ایتالیا، سینه‌نوا پرتغال، ارزنجان ترکیه، داکای بنگلادش، نیاک آمریکا و رگنسبورگ آلمان نیز راه یافته است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند