مرگ تختی

روایت قهرمان کشی در نمایش«تختی در اتاق ۲۳ هتل اتلانتیک»

به گزارش ردکارپت فیلم: تینو صالحی ، کارگردان تئاتر “تختی در اتاق ۲۳ هتل آتلانتیک” مستندات درباره شیوه مرگ تختی در این نمایش آورده است.

تینو صالحی ، کارگردان تئاتر «تختی در اتاق ۲۳ هتل آتلانتیک» توضیح داد: در این نمایش، آخرین شب زندگی تختی در هتل را نشان می‌دهم. با توجه به اینکه درباره نحوه فوت مرحوم تختی اطلاعاتی در دست نبوده است. یک بازه خیالی برای خودم درست کردم که تختی با خودش حرف می‌زند و مستندات درباره مرگش به صورت خیال در ذهنش بروز پیدا می‌کند و این ۹ بازیگر به صورت خواب در ذهنش می‌آیند.

وی درباره هدف اجرای این نمایش توضیح می‌دهد: هدف این تئاتر، به چالش کشیدن تماشاگر در مقابل یک اسطوره است. اسطوره‌ای که شایعات، نظرات و کنکاش‌ها درباره مرگش باعث شده تا صحبت‌های مختلفی درباره دلیل مرگش باشد؛ اصولا تماشاگر با این مواجه می‌شود که چه قدر از مسائل وی به من تماشاگر مربوط است و درباره قهرمان کشی است.

این کارگردان، بازخورد‌های مردمی درباره تختی را اینگونه توصیف می‌کند: بازخورد تماشاگر و استقبال از این نمایش خیلی خوب بوده است. اتفاقا تماشاگر نوع نگاه ما به زندگی تختی را مورد پسند قرار می‌دهد، چون با ذهنیت اینکه یک کار تاریخ نگاری شده و پرتره است وارد سالن می‌شود و بعد سورپرایز می‌شود.

صالحی از قهرمان کشی با این نمایش می‌گوید: اولین بار است که پرتره کار می‌کنم و نمایش تختی در اتاق ۱۳ هتل آتلانتیک را چهار سال پیش نوشتم. هدفم پرداخت یک نمایش تحت محوریت قهرمان کشی بوده است و چیزی بهتر از تختی پیدا نکردم.

نمایش «تختی در اتاق ۲۳ هتل اتلانتیک» به نویسندگی و کارگردانی تینو صالحی تا سوم دی ماه در سالن قشقایی تئاتر شهر هر روز ساعت ۱۸:۳۰ به اجرا در می‌آید.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند