رونمایی

رونمایی از پوستر بخش بین‌الملل فیلم فجر

به گزارش ردکارپت فیلم: مجتبی امینی ۱۱ ماه از انتصاب‌اش به عنوان دبیر جشنواره فیلم فجر در نخستین نشست خبری‌ خود مقابل اهالی رسانه نشست و در ابتدا پوستر بخش بین‌الملل این رویداد رونمایی شد.

 دو روز تا شروع چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر باقی مانده و در حالی که فیلم‌های بخش بین‌الملل هنوز معرفی نشده‌اند، مجتبی امینی در نشستی خبری که صبح دوشنبه دهم بهمن‌ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد، به تشریح جزییاتی از جشنواره خواهد پرداخت.

 

این نشست ساعت ۱۱ با پخش سرود جمهوری اسلامی  و تلاوت آیاتی از قرآن توسط مرتضی یراقبافان آغاز شد.

مسعود نجفی مدیر روابط عمومی این جشنواره از درگذشتگان سینمای و رسانه‌ای وحید اسلامی ، اصغر یوسفی نژاد، محسن جعفری راد، اشکان منصوری، بابک برزویه و علیرضا غفاری که در سال‌های اخیر از دنیا رفتند یاد کرد.

در بخش ابتدایی این نشست، توسط مدیر عامل موسسه رسانه‌های تصویری و یکی از خبرنگاران صدا و سیما پوستر بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر رونمایی شد.

 

پس از رونمایی از پوستر، امینی با یادی از مردم زلزله‌زده خوی از آغاز جشن سینمای در ۱۲ بهمن و شروع جشنواره خبر داد و گفت: مشکلات و التهاب های اخیر روند تولید آثار را با تاخیر روبرو کرد ولی آثاری که به دبیرخانه رسید نسبت به سالهای گذشته قابل توجه بود. امسال مخاطبان با گرافیک ویژه‌ای از سینمای ایران روبرو می‌شوند و سالها آثار در تک لوکیشن و شهری بود ولی امسال خط تولیدی شکل گرفته که تنوع ژانری مخاطب را راضی می‌کند و بسته خوبی برای اکران سال بعد خواهیم داشت. خانواده سینما پس از سختی هایی که از دوران کرونا داشت با این فیلمها خستگی‌اش درمی‌رود. این فیلمها نشان دهنده روح جدیدی است که به سینما وارد شده است.

او افزود: در میان آثار رسیده ۳۰ فیلم خوب داشتیم که در نهایت به ۲۴ فیلم رسیدیم و امیدوارم فیلم آقای جوزانی هم زودتر آماده شود تا از بخش رزرو به بخش مسابقه اضافه شود.

دبیر جشنواره فیلم فجر از بخش معاونت بین‌الملل جشنواره بابت ۶ ماه پیگیری و رایزنی قدردانی کرد و گفت: ۵۸۸ فیلم خارجی متقاضی حضور در جشنواره بودند که هیات مشاور ۲۶ اثر را از ۲۵ کشور انتخاب کرد و برخی برای اولین بار در منطقه اکران می‌شوند.

به گفته‌ی او؛ جشنواره فیلم فجر متعلق به خانواده سینماست و بستری برای انرژی گرفتن این خانواده محترم است. ان شاءلله مردم عزیز هم میزبان خانواده سینما هستند و با مودت جشن سینمای ایران را رقم می‌زنیم.

 

پوستر بخش بین‌الملل فیلم فجر

 

 


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند