جبران

شبکه خانگی  از دست رفت؟

به گزارش ردکارپت فیلم: صداوسیما به جای اینکه بجنبد و عقب افتادگی های خودش را جبران کند بقیه را عقب نگه خواهد داشت.

 

نماینده مردم بستان آباد در مجلس با اشاره به بحث نظارت صداوسیما بر شبکه خانگی، گفت: با این اقدام یک مرحله جدیدی به مرحله بررسی ها اضافه می شود. شرایط سخت تر خواهد شد و از نظر اصول کلی اقتصاد و اصل رقابت درست نیست دو مجموعه ای که فعالیت مشابهی دارند یکی را ناظر بر دیگری قرار دهیم و اختیارات آن را دست آن بدهیم. طبیعی است که آن مجموعه برای حذف رقیب اقداماتی را انجام خواهد داد.

غلامرضا نوری قزلچه با بیان این مطلب   گفت: الان شبکه نمایش خانگی به نوعی رقیب صداوسیماست. جذابیت های آن زیاد است مخاطبان زیادی را هم دارد و این اختیار اگر به صداوسیما داده شود در عمل باعث تضعیف شبکه نمایش خانگی می شود، صداوسیما به جای اینکه بجنبد و عقب افتادگی های خودش را جبران کند بقیه را عقب نگه خواهد داشت.

این اقدام با اصل رقابت و اصول و منطق فعالیت های اقتصادی سازگار نیست و مشکلات جدی برای شبکه نمایش خانگی ایجاد می کند که قطعا باید چاره ای اندیشیده شود.

وی تاکید کرد: با این کارها دنبال کنترل و سانسور بیشتر هستند و اینکه در نهایت این سریال های و فیلم های این شبکه پخش نشود. در حالی این اقدام انجام می شود که این فیلم ها مجوز دارند و کنترل هایی نیز می شوند اما باز به این هم راضی نیستند و می خواهند سانسور بیشتر کنند. شاید هم هدف دیگرشان به دلیل این است که مردم به شبکه نمایش خانگی اقبال زیادی نشان دادند و همین مسئله بروی بازدید ها و تماشاچیان تلویزیون تاثیر گذاشته است.

نوری در پاسخ به این پرسش که چرا هرگاه مردم بروی موضوعی علاقمندی شان را نشان می دهند حاکمیت ممانعت هایی ایجاد می کند نمونه آن برنامه نود و در حال حاضر کنترل شبکه خانگی از طریق صداوسیما است، گفت: حاکمیت ناشی گری می کند و بلد نیست چکار کند. اساس انقلاب ما بر اراده مردم بوده است ما اگر از آن فاصله بگیریم از آرمان های انقلاب فاصله گرفته ایم اراده جمعی مردم باید مدنظر مسئولین و حاکمیت باشد و اگر این را نپذیرند و همراهی و همدلی نباشد شکاف بین مردم و حاکمیت بیشتر می شود.

وی در مورد نگرانی حاکمیت از علاقمندی های مردم، خاطر نشان کرد: عده ای دیدگاه‌های ایدئولوژیک دارند و تصور می کنند که دیدگاه‌هایشان با علاقه مردم به موضوعی خاص به خطر می افتد که معلوم نیست این دیدگاه حق است یا باید ساری و جاری شود یا نظر اکثریت مردم اعمال شود.

این عده برداشت هایی دارند و می خواهند ذهنیت های خودشان را تحمیل کنند از کلیات هم گذشته و وارد مبنای و جزئیات شده اند و می خواهند در جزئیات هم افکار خودشان را تحمیل کنند. اینکه بخواهید قبل از اینکه موضوعی را بررسی کنید که خوب است یا بد، آن را به زور به مردم تحمیل کنید قطعا جامعه واکنش منفی نشان می دهد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند