صاحبدلان

«صاحبدلان» روایتی از ارزش‌های دینی

  به گزارش ردکارپت فیلم: کارگردان نمایش «خوان خون» گفت: رویداد «صاحبدلان» باعث می‌شود که هنرمندان با آثاری که خلق می‌کنند ارزش‌های دینی را به جامعه یادآوری کنند. ما هنرمندان با ساخت تئاترهایی با موضوعیت دینی در بستری مانند تئاتر «صاحبدلان» می‌توانیم در ترویج فرهنگ و هنر دینی کشور مفید باشیم.

دوازدهمین دوره سراسری و اولین دوره بین‌الملل رویداد تئاتر صاحبدلان، در پایان یک‌سال فعالیت، شاهد برگزاری آخرین بخش خود از ۲۸ خرداد تا اول تیر در استان قزوین خواهد بود.

میلاد شهرتی کارگردان نمایش «خوان خون» که در رویداد صاحبدلان اجرا دارد در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر ایرنا درباره داستان نمایشش که به قلم مهدی خدایی نوشته شده است، توضیح داد: داستان این نمایش درباره زبیربن عثمان سردار لشگر سپاه یزید است که به دنبال مقام و مرتبه در جنگ با امام حسین (ع) فرماندهی سپاه را دارد. او به گمان خود به دنبال آزادگی به جنگ می‌رود اما با اتفاقاتی که در واقعه عاشورا می‌افتد متوجه می‌شود که همه عقایدش اشتباه بوده است و از پشیمانی جنگ را رها می‌کند و سر به بیابان می‌گذارد.

او درباره تئاتر صاحبدلان که باعث ترویج فرهنگ دینی می‌شود، بیان کرد: رویداد صاحبدلان باعث می‌شود که هنرمندان با آثاری که خلق می‌کنند ارزش‌های دینی را به جامعه یادآوری کنند. پس درنتیجه ما هنرمندان با ساخت تئاترهایی با موضوعیت دینی در بستری مانند تئاتر صاحبدلان می‌توانیم در ترویج فرهنگ و هنر دینی کشور مفید باشیم.

 

این کارگردان اهل استان قزوین گفت: امسال برای اولین بار در صاحبدلان، به معرفی هنرهای نمایشی ایران به دیگر کشورها بسیار تلاش و بستری برای تولید آثار نیز بیشتر شد.

او ادامه داد: می‌توان با ساخت تئاترهایی که فرهنگ و مذهب و رسم و رسوم کشورمان را نشان می‌دهد به دنیا خودمان را معرفی کنیم و به کشورهای دیگر نشان دهیم که فرهنگ، تمدن و هنر بسیار بالایی داریم. ما نیز به عنوان یک هنرمند وظیفه خود را به درستی انجام می‌دهیم.

شهرتی توضیح‌ داد: برگزاری جشنواره و رویداد در دیگر استان ها باعث می‌شود که از پتانسیل‌های دیگر استان‌های کشور بهره‌مند شد و این کار به هنرمندان استان‌ها نیز میدان می‌دهد و باعث انگیزه در آنان می‌شود.

این هنرمند در پایان صحبت‌های خود گفت: ما به عنوان هنرمند توقع داریم که جشنواره‌ها و رویدادهای هنری از هنرمندان استانی حمایت کنند تا ما نیز بتوانیم ایده‌های خود را به اجرا برسانیم و نگذاریم چراغ تئاتر استان و شهرستان خود خاموش شود.

میلاد شهرتی نائینی، محمد حسین کاظمی و محمد حسین ملاشاهی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

احسان رجبی، امیر حسین شمس (موسیقی)، بهاره نصیری (مدیر صحنه) و سعید درویشوند (دستیار کارگردان) عواملی هستند که شهرتی را در این اجرا همراهی کردند.

بخش بین‌الملل تئاتر صاحبدلان به دبیری محمود فرهنگ از ۲۸ خرداد تا اول تیر با همکاری اداره‌کل هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی ایران و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین در این استان برگزار خواهد شد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند