خانه سینما

فریماه فرجامی از دنیا رفت

به گزارش ردکارپت فیلم: در حالی‌که شنیده می‌شد فریماه فرجامی در یکی دو روز گذشته از دنیا رفته است، خبر رسمی درگذشت او توسط انجمن بازیگران خانه سینما اعلام شد.

فریماه فرجامی متولد سال ۱۳۳۱ از چهره‌های مشهور سینمای ایران در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ بود که از سال‌ها قبل از بازیگری دور شده بود و آخرین حضورش روی پرده سینما به نقشی در فیلم «لامینور» داریوش مهرجویی در سال ۱۳۹۸ برمی‌گشت.

در حالی‌که شنیده می‌شد این بازیگر در یکی دو روز گذشته از دنیا رفته، علی دهکردی عضو هیأت مدیره خانه سینما گفت: ساعاتی قبل خبری رسمی از درگذشت این هنرمند گرفتیم.

او همچنین افزود: ضمن برگزاری مراسمی مناسب، پیگیر خاکسپاری در قطعه هنرمندان خواهیم بود؛ البته نظر خانواده خانم فرجامی نیز درنظر گرفته خواهد شد چرا که در مواردی ممکن است شهر زادگاه یا مقبره‌ای خانوادگی مدنظرشان باشد.

در پی اعلام این خبر، انجمن بازیگران سینمای ایران پیام تسلیتی منتشر کرده که در متن آن آمده است:

«بازگشت همه به سوی اوست

بانوی باوقار و هنرمند سینما و تئاتر کشورمان سرکار خانم فریما فرجامی پس از تحمل دوران سخت و طولانی بیماری چشم فرو بست و به آرامش جاودان پیوست.

شورای مرکزی انجمن صنفی بازیگران سینما در کمال تاسف و تاثر درگذشت این بازیگر توانا و ارزشمند را از صمیم قلب به خانواده محترم ایشان و همکاران عزیز تسلیت عرض می‌کند.

همچنین به اطلاع می‌رساند مراسم تشییع این هنرمند گرامی متعاقبا به اطلاع خواهد رسید.»

فریماه فرجامی حدود دو ماه قبل دچار سکته مغزی شد و پس از بهبود نسبی درمان را تحت نظر پزشک در منزل ادامه داد اما مدتی قبل دوباره براثر سکته راهی بیمارستان شد و حدود چند روز را در کما به سر برد اما سرانجام در سن ۷۱ سالگی از دنیا رفت.

«خط قرمز» و «سرب» مسعود کیمیایی، «اجاره‌نشین‌ها»ی داریوش مهرجویی، «مادر» علی حاتمی، «پرده آخر» واروژ کریم‌مسیحی و «نرگس» رخشان بنی‌اعتماد از جمله فیلم‌های این بازیگر هستند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند