چین

فیلم ایرانی برنده جایزه جشنواره فیلم «چونگ چینک» شد

به گزارش ردکارپت فیلم: جشنواره بین المللی فیلم «چونگ چینک» چین با درخشش یک فیلم ایرانی با عنوان «سه کام حبس» پایان یافت و این فیلم به کارگردانی و نویسندگی سامان سالور برنده جایزه بهترین فیلم این جشنواره شد.

فیلم های «رویای سهراب»، «گربه سیاه» دیگر آثار ایرانی شرکت کننده در این جشنواره بودند که به نمایش درآمدند.

جشنواره فیلم چونگ چینگ از سال ۲۰۱۸ فعالیت خود را آغاز کرد و در این دوره نقش فعالی در زمینه معرفی فیلمهای خارجی در مرکز چین داشته است .

چونگ چینگ در مرکز چین با جمعیت سی و دومیلیون نفری در حالی این جشنواره را برگزار کرد که همه گیری کرونا در کشور چین افزایش یافته و همین دلیل نمایش فیلم ها در این جشنواره صورت نگرفت و فقط بخش اهدای
جوایز برگزار شد .

در این دوره از جشنواره چونگ چینک، نمایندگان و آثاری از کشورهای روسیه،اسپانیا، کانادا،ایران ،المان،مالزی ،سنگاپور،ویتنام،تایلند و چند کشور دیگر حضور داشتند .

در این جشنواره که حسین خلیفی گیوی به عنوان فعال فرهنگی ایران حضور داشت، به معرفی فیلم ایران وپتانسیل های همکاری دوکشور پرداخت و گفت : دوکشور ایران و چین با تمدن کهن با همکاری همدیکر در زمینه های محصولات مشترک، تبادل کارگردانان وبازیگران وهمکاری های مشترک فیلم نامه نویسی میتوانند معرفی جدیدی از فرهنگ اسیایی در سطح کشورهای دنیا داشته باشند.

وی افزود: فیلم های ایرانی مخصوصا در زمینه های خانوادگی اجتماعی کودک ونوجوان سر امد کشورهای جهان به لحاظ کیفی هستند و این خود زمینه خوبی برای همکاری است .

این کارشناس فرهنگی گفت: اصحاب فیلم ایران در زمینه های بازیگری ،کارگردانی ، پس تولید از لحاظ سطح فنی با دنیا رقابت میکنند و محیط بکر ایران چه به لحاظ طبیعی و چه به لحاظ سنتی و تاریخی میتواند لوکیشن فیلم های چینی نیز باشد و این درحالی است که هزینه فیلم سازی در کشور ایران به مراتب پایین تر از کشورهای دیکر است . هنر ایرانیان این است که با هزینه های کم تولید بهترین محتواها را در دنیا به نمایش میگذارند و این نشان دهنده اوج هنر و فرهنگ ایرانی است .

در بخش نمایش نیز فیلم های ندارها و پری دریایی ، ویلایی ها، مادری، یک حبه قند و درخت گرد قرار بود برگزار شود که بدلیل همه گیری کرونا در این شهر بخش نمایش در این فستیوال به فرصتی دیگر موکول شد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند