استامینوفن

فیلم تئاتر تاثیری مانند استامینوفن دارد

به گزارش ردکارپت فیلم: ملاحسینی گفت:دیدن تئاتر از قاب تلویزیون و لپ تاب سخت است و خود من از دیدن فیلم تئاتر لذتی نمی‌برم اما فیلم تئاتر تاثیرش مانند استامینوفن است.

حمیدرضا ملاحسینی کارگردان نمایش «یک قاب هزار خاطره» درباره موضوع نمایش گفت: موضوع ما بیان ناگفته‌های جنگ است که منوچهر اکبرلو آن را بر اساس اتفاقات مستند برای چند تن از دوستانش نوشته است.

وی افزود: شخصیت‌های ما چهار جوان هستند که در محلی زندگی می‌کنند و بر حسب اتفاقی عجیب و بدون برنامه ریزی تصمیم می گیرند به جبهه های جنگ بروند.

ملاحسینی درباره انتخاب بازیگران نمایش گفت: انتخاب بازیگران به علت نوجوان بودن شخصیت‌ها و همچنین توانمندی آنان سخت بود؛ برای همین سن بازیگران را مقداری بالا بردم.

وی درباره تجربه حضور در جشنواره‌های تئاتر گفت: قبلا دو نمایش ضد جنگ برای کودک و نوجوان تولید کردم که به صورت بی کلام و بدون دیالوگ بود که از این دو نمایش هیچ حمایت مالی و معنوی انجام نشد.

ملاحسینی درباره دلیل حضور در جشنواره تئاتر مقاومت اظهار کرد: من به دلیل مصادف بودن دوران کودکیم با جنگ، با جان و دل در جشنواره تئاتر مقاومت شرکت کردم. هدفم نشان دادن زندگی بدون جنگ بود ولی الان هم همگی در جنگ با کرونا هستیم و در حال مقاومت هستیم.

وی درباره تجربه فیلم تئاتر گفت: دیدن تئاتر از قاب تلویزیون و لپ تاب سخت است. خود من از دیدن فیلم تئاتر لذتی نمی‌برم، اما فیلم تئاتر تاثیرش مانند استامینوفن است.

کارگردان نمایش «یک قاب هزار خاطره» در خصوص فرم صحنه و اجرا گفت: فرم اجرای ما تلفیقی از بازی زنده به همراه طراحی با ویدئو پروژکتور بود که لحظات شهید شدن علاوه بر پخش تصاویر از طریق پروژکتور، به همراه بازی زنده روی صحنه تلفیق شده است.

این هنرمند با اشاره به نقاط ضعف و قوت جشنواره تئاتر مقاومت بیان کرد: در شرایطی که بسیاری از اهالی تئاتر خانه نشین شده اند، این اتفاق مثبتی بود و حمید نیلی، توحید معصومی، امیرحسین شفیعی با جان و دل کار کردند از این رو باید از گروه‌های تئاتری که در شرایط کرونا کار کردند نیز قدردانی شود.

ملاحسینی در پایان درباره کمک هزینه اجرای نمایش گفت: انصافا کمک هزینه نبود، این مبلغ زخمی را درمان نمی‌کند، اما پرداخت کمک هزینه به معنای این است که مسئولان جشنواره به فکر ما هستند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند