کارگردان

«قطار در اتاق خواب» به سرانجام رسید

به گزارش ردکارپت فیلم: رضا ارجنگی کارگردان انیمیشن از ساخت انیمیشن کوتاه «قطار در اتاق خواب» با تکنیک ۳ بعدی خبر داد.

رضا ارجنگی کارگردان انیمیشن درباره جدیدترین فعالیت‌های خود گفت: «قطار در اتاق خواب» انیمیشنی با تکنیک ساخت ۳ بعدی تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است که داستان تداخل زندگی شخصی با کار یک هنرمند را روایت می‌کند.

وی گفت: این اثر درباره یک کارگردان انیمیشن‌ساز است که داستان زندگی خودش با داستان انیمیشنی که در حال ساخت آن است تداخل پیدا می‌کند. محل کار انیماتور این داستان با کارگاهش یکی است و در اتاق خوابش کار هم می‌کند.

این کارگردان درباره علت علاقه‌اش به ساخت چنین موضوعی گفت: من خودم انیمیشن‌ساز هستم و همواره در جایگاه شخصیت اصلی انیمیشن «قطار در اتاق خواب» بوده‌ام. بسیاری از زمان‌ها موضوع کارم با قصه زندگی‌ام تداخل پیدا می‌کرد و هنگام ساخت اثر این تداخل از جلوی چشمانم رد می‌شد. یعنی شاید بتوان گفت که موضوع اثر برآمده از زیست شخصی خود من است. به هر حال هنرمند برای ساخت اثر از همه وقایع اطرافش تاثیر می‌گیرد.

ارجنگی درباره تکنیک ساخت «قطار در اتاق خواب» مطرح کرد: این انیمیشن با تکنیک سه بعدی ساخته شده است. باید بگویم که من ۲۵ سال است که کار ۳ بعدی انجام می‌دهم و درواقع بعد از ادامه تحصیل در رشته کامپیوتر بود که کار با تکنیک ۳ بعدی توجهم را جلب کرد اما مسئله و دغدغه من خود حوزه انیمیشن است و اینکه کار با چه تکنیکی ساخته می‌شود خیلی هم برایم ملاک نیست.

این انیمیشن‌ساز درباره آخرین وضعیت از ساخت انیمیشن «قطار در اتاق‌خواب» گفت: در حال حاضر مرحله انیمیت کردن اثر ادامه دارد و سه انیماتور مشغول کار هستند. کارهایی که با تکنیک سه بعدی ساخته می‌شوند، نیازمند به گروه و کار گروهی هستند و به همین دلیل مشکلات اقتصادی و تورمی در این حوزه ایجاد چالش می‌کنند و کار کردن سخت می‌شود. چالش‌های اقتصادی در ساخت اثر مانع ایجاد می‌کنند و شرایط هر روز سخت‌تر می‌شود. هیچ انیماتوری هم با قیمت‌های پایین حاضر به کار کردن نیست.

ارجنگی در پایان درباره همکاری با مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی اظهار کرد: باید بگویم که از این همکاری بسیار راضی هستم. مرکز گسترش، سازمانی است که همواره بدون چشم‌داشت به فیلم‌سازها کمک می‌کند و حتی قراردادهایش همیشه به نفع هنرمندان تنظیم می‌شود. بسیاری از اوقات هنرمندان به مرکز گزارش کارکرد هم نمی‌دهند اما مرکز گسترش با صبوری به حمایت خود ادامه می‌دهد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند