واکسیناسیون

لزوم تعیین یک مرکز واحد برای واکسیناسیون هنرمندان پیشکسوت

به گزارش ردکارپت فیلم: مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت با اشاره به روند واکسیناسیون این قشر از وزارت بهداشت درخواست کرد با توجه به برخی مسائل از جمله مشکلات حرکتی برخی از هنرمندان پیشکسوت یک مرکز واحد برای واکسیناسیون آنها درنظر گرفته شود.

نیک‌نام حسینی‌پور درباره روند برنامه‌ریزی واکسیناسیون هنرمندان پیشکسوت با اشاره به آنکه بحث واکسن و واکسیناسیون مردم مهم‌ترین اولویت دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است افزود: با توجه به آنکه مسئله واکسن، مسئله‌ای ملی است نمی‌خواهیم که خدای‌نکرده با تاکیدمان بر اولویت واکسیناسیون هنرمندان پیشکسوت تبعیضی در روند واکسیناسیون میان عموم افراد جامعه و خللی در برنامه‌ریزی همکاران‌مان در وزارت بهداشت ایجاد کنیم.

با توجه به شرایطی سنی و جسمی که هنرمندان پیشکسوت دارند واقعیت آنست که تعداد زیادی از آن‌ها ممکن است توان بیرون آمدن از خانه را نداشته باشند. طبق آماری که گرفتیم بیش از ۱۵۰ نفر از هنرمندان عضو مؤسسه بالای ۸۰ سال سن دارند و مشکلات جسمی و حرکتی برخی از آن‌ها باعث شد تا ما مکاتباتی را برای روند واکسیناسیون این پیشکسوتان با وزارت بهداشت از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشیم.

شرایط تزریق واکسن بهتر است در محیط‌های تخصصی و بهداشتی باشد

مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت تصریح کرد: در آن مکاتبات بر این مسئله اشاره داشتیم که در صورت امکان این هنرمندان در اولویت واکسن قرار گیرند و جوابی که گرفتیم آن بود که با توجه به اولویت قرار گرفتن افراد بالای ۸۰ سال در روند واکسیناسیون کشوری نام این هنرمندان نیز به‌ترتیب در لیست قرار خواهد گرفت.

حسینی‌پور ادامه داد: مجدد موضوع را پیگیری کردیم و طی دو، سه هفته گذشته نامه دیگری زدیم و پیشنهاد دادیم با توجه به شرایط جسمی و سنی این هنرمندان و این‌که ۷۰ درصد از اعضای ما در تهران مستقر هستند، با تاکید بر آنکه باید استان‌ها نیز در برنامه‌ریزی ما لحاظ شوند؛ در صورت امکان خود مؤسسه به پایگاهی برای تزریق واکسن بدل شود. چون آن‌گونه که گفتم برخی از هنرمندان از نظر حرکتی دارای مشکل هستند و ممکن است کسی را در تهران نداشته باشند و این وظیفه همکاران من است که بحث رفت‌وآمد آن‌ها را به مراکز بهداشت و درمان برای تزریق واکسن فراهم کنند.

پاسخ شفاهی که به ما داده‌اند آن بود برای کسانی که دوز اول واکسن را دریافت می‌کنند ممکن است با تبعات و عوارضی مانند تب، لرز، حساسیت و یا افت فشار مواجه شوند بهتر است که این امر در مراکز بهداشت مجهز به دستگاه‌های پزشکی و زیر نظر متخصصان صورت گیرد.

طرح مطالبه موسسه هنرمندان پیشکسوت از طریق معاونت امور هنری وزارت فرهنگ

مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: در ادامه از طریق آقای دکتر حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق رابط‌هایی که در وزارت بهداشت داشت بار دیگر موضوع را پیگیری کردیم که طی هفته گذشته تعدادی از هنرمندان با هماهنگی صورت گرفته دوز اول واکسن را دریافت کردند. امروز نیز ۱۷ هنرمند دیگر مشخص شدند که با حضور در مراکز بهداشتی دوز اول واکسن خود را دریافت خواهند کرد.

وی افزود: خواهان این هستیم که یک مرکز واحد معرفی شود که هنرمندان بتوانند در آن محیط برای دریافت واکسن حضور پیدا کنند. اگر مقدور نیست که مؤسسه هنرمندان پیشکسوت به پایگاهی برای تزریق واکسن بدل شود با توجه به شرایط ذکر شده مطالبه ما از همکارانمان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آن است که یک مرکز بهداشت ثابت و واحد را برای حضور هنرمندان پیشکسوت جهت دریافت دوز اول واکسن معرفی کنند تا به دلیل شرایطی که این هنرمندان دارند و ذکر آنها مکرر رفته و همچنین وجود ویروس در محیط اجتماع کمترین آسیب و خطر را بتوانیم برای هنرمندان در نظر بگیریم.

حسینی‌پور تصریح کرد: با مشخص شدن مرکزی ثابت هنرمندان می‌توانند خود و یا به همراه همکاران ما به آن مرکز مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند. قطعاً می‌دانیم که همکارانمان در وزارت بهداشت و درمان نیز روزهای بسیار سختی را سپری می‌کنند و آن‌ها نیز مشکلات خاص خود را دارند ولی این را به‌عنوان یک مطالبه مطرح کرده‌ایم و امیدواریم که بتوانیم در قالب تفاهم‌نامه‌ها و صحبت‌های صورت‌گرفته در نهایت به یک مرکز بهداشت واحد برای حضور هنرمندان بنا به اولویتی که خود وزارت بهداشت و درمان مشخص می‌کند دست پیدا کنیم.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند