بازیگر

متولدین ۳ ژانویه سینما ، تئاتر و موسیقی؛فلورنس پیو

به گزارش ردکارپت فیلم:  فلورنس پیو (انگلیسی: Florence Pugh;[الف] زادهٔ ۳ ژانویهٔ ۱۹۹۶) بازیگر انگلیسی است. حرفهٔ بازیگری او در ۱۸ سالگی با ایفای نقش در درام سقوط کردن (۲۰۱۴) آغاز شد و برای بازی در نقش اصلی یک عروس جوان در لیدی مکبث (۲۰۱۶) که برایش برندهٔ جایزهٔ فیلم ایندیپندنت بریتانیا شد، به شهرت بیشتری دست یافت. در سال ۲۰۱۸، او در شاه لیر و پادشاه یاغی حضور داشت و برای بازی در نقش اصلی مینی‌سریال دخترک درامر مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. پیو در همان سال نامزد دریافت جایزهٔ ستارهٔ نوظهور بفتا شد.
فلورنس پیو
زادهٔ ۳ ژانویهٔ ۱۹۹۶ ‏(۲۶ سال)
آکسفورد، انگلستان
پیشه بازیگر
سال‌های فعالیت ۲۰۱۴–اکنون
خانواده توبی سباستین (برادر)

موفقیت بین‌المللی پیو در سال ۲۰۱۹ با به تصویر کشیدن کشتی‌گیر حرفه‌ای، پیج، در فیلم ورزشی و زندگی‌نامه‌ای مبارزه با خانواده‌ام، یک زن ناامید در فیلم ترسناک میدسامر و ایمی مارچ در درام دورانی زنان کوچک رقم خورد. او برای نقش‌آفرینی در زنان کوچک نامزد دریافت جایزهٔ اسکار و بفتا شد. همچنین در جشنوارۀ فیلم کن ۲۰۱۹ جایزهٔ شوپارد را دریافت کرد. پیو در سال ۲۰۲۱ نقش یلنا بلووا / بیوهٔ سیاه را در فیلم ابرقهرمانی بیوهٔ سیاه و مینی‌سریال هاکای از شبکهٔ دیزنی پلاس ایفا کرد. او از آن زمان نقش اصلی تریلر نگران نباش عزیزم و درام شگفتی (هر دو در ۲۰۲۲) را ایفا کرد.

اوایل زندگی

فلورنس پیو در ۳ ژانویه ۱۹۹۶ در آکسفورد به دنیا آمد.پدرش کلینتون، صاحب رستوران و مادرش دبورا پیو، رقصنده استاو سه خواهر و برادر دارد: توبی سباستین، بازیگر و خواننده؛ اربلا گیبینز، بازیگر؛ و رافائلا «رافی» پیو. او از کودکی به تراکئومالاسی مبتلا بود و این بیماری منجر به بستری مکرر در بیمارستان می‌شد. خانواده‌اش هنگامی که پیو سه ساله بود به سوتوگرانده در اسپانیا رفتند و امیدوار بودند که هوای گرمتر سلامتی او را بهبود بخشد. آن‌ها تا شش سالگی در آن‌جا زندگی کردند و در آن زمان به آکسفورد بازگشتند. پیو در شش سالگی در نمایش مولودی مدرسه در نقش مریم به روی صحنه رفت و برای آن با لهجهٔ یورکشایر صحبت کرد. او به‌طور خصوصی در مدرسه ویچوود و مدرسه سنت ادوارد آکسفورد تحصیل کرد اما دوست نداشت که مدارس از بلندپروازی‌هایش برای بازیگری حمایت نمی‌کنند.

حرفه

پیو فعالیت بازیگری خود را در سال ۲۰۱۴ در حین تحصیل فرم ششم با ایفای نقش نقش نوجوانی باهوش در کنار میسی ویلیامز در درام سقوط کردن آغاز کرد. تارا بریدی از آیریش تایمزبازیگری پیو را «قابل توجه» یاد کرد و الیور لیتلتون از ایندی‌وایر او را «چشم‌گیر» خواند. او در همان سال نامزد دریافت جایزهٔ بهترین تازه‌وارد بریتانیایی از جشنواره فیلم لندن و همچنین نامزد دریافت جایزهٔ بازیگر جوان بریتانیایی / ایرلندی سال از حلقه منتقدان فیلم لندن شد. او سال بعد برای بازی در نقش یک خواننده-ترانه‌سرا در کنار اریک مک‌کورمک در نقش پدرش در قسمت آزمایشی کمدی استودیو سیتی انتخاب شد. این قسمت آزمایشی برای مجموعه انتخاب نشد.

پیو در سال ۲۰۱۶ در درام مستقل لیدی مکبث ایفای نقش کرد. این فیلم بر پایهٔ رمان کوتاه لیدی مکبث از منطقه متسنسک نوشتهٔ نیکلای لسکوف ساخته شده‌است. او سپس در نخستین مجموعهٔ از مجموعهٔ تلویزیونی کارآگاهی مارچلا از آی‌تی‌وی ظاهر شد.او در مارچلا نقش کاترین، عروسی جوان که می‌خواهد ازدواج کند را ایفا می‌کند. پیو جذابیت خود در این قسمت را به دلیل جانبداری‌اش نسبت به شخصیت‌هایی دانست که «انگیزه‌های آن‌ها گیج‌کننده است یا حداقل جالب». این نقش باعث شد تا از طرف منتقدان تحسین شود. گای لاج از ورایتی که این فیلم را نقد کرد، از ایفای نقش «دگرگونی پیچیده و زیر پوستی» این شخصیت قدردانی کرد. او برای این نقش جایزهٔ بیفا برای بهترین بازیگر نقش اول زن در فیلم مستقل بریتانیا را دریافت کرد.

پیو در سال ۲۰۱۸ نامزد دریافت جایزهٔ ستارهٔ نوظهور بفتا از هفتاد و یکمین دوره جوایز بفتا شد. او سپس نقش کوردلیا را در کنار آنتونی هاپکینز در فیلم تلویزیونی شاه لیر ساختهٔ ریچارد ایر ایفا کرد. او سپس در حمایت از جنبش دیگر بس است در فیلم کوتاه لیدینگ لیدی پارتز ظاهر شد.پیو در همان سال نقش الیزابت دی برگ را در فیلم تاریخی پادشاه یاغی از شبکهٔ نتفلیکس به تصویر کشید. او با کریس پاین در نقش رابرت یکم اسکاتلند در این فیلم ایفای نقش کرد. چارلز برامسکو از گاردین پیو را «علی‌رغم نقش ناسپاس او عالی» دانست.[۲۱] او سپس در اقتباس مینی‌سریالی شش قسمتی از رمان جاسوسی دخترک درامر نوشتهٔ جان لوکاره ایفای نقش کرد. او در این فیلم نقش بازیگری زن را ایفا می‌کند که در دهه ۱۹۷۰ درگیر نقشه‌ای جاسوسی می‌شود. نقش‌آفرینی او با تحسین منتقدان همراه بود.ریچارد لوسون از ونتی فر در حالی که به‌طور کلی در مورد این فیلم بی‌تصمیم شده بود، پیو را به‌دلیل «عالی بودن در سراسر فیلم» ستایش کرد و افزود که او «هوشمندانه خاکی بودن را با پیچیدگی، خرد را با ساده‌لوحی آمیخته‌است.»

پیو در سال ۲۰۱۹ در سه فیلم مطرح ایفای نقش کرد که باعث شد به بازیگری برجسته در جهان تبدیل شود. او ابتدا نقش کشتی‌گیر حرفه‌ای، پیج، را در کمدی-درام مبارزه با خانواده‌ام که در مورد زندگی حرفه‌ای پیچ بود، ایفا کرد. این فیلم در جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۱۹ به نمایش درآمد و با نظرات مثبت همراه بود.جفری مکناب از ایندیپندنت او را «سرتاسر متقاعدکننده در نقش این کشتی‌گیر» توصیف کرد و افزود «همان سرکشی، زرق‌وبرق ناخوشایند و طنز تحقیرآمیز زندگی واقعی پیج» را نمایش داده‌است. پروژه بعدی پیو بازی در فیلم ترسناک میدسامر ساختهٔ آری استر بود که داستان یک زوج آمریکایی با بازی خودش و جک رینور را روایت می‌کند که به سوئد سفر می‌کنند و با فرقه‌ای روبرو می‌شوند. منتقدان نقش‌آفرینی پیو را تحسین کردند و دیوید ادلستین از نیویورک آن را «به طرز شگفت‌انگیزی درخشان» توصیف کرد.

پیو در آخرین اکران سال نقش هنرمندی دمدمی مزاج به نام امی مارچ را در درام دورانی زنان کوچک ایفا کرد. این فیلم به کارگردانی گرتا گرویگ اقتباسی از رمان به همین نام نوشتهٔ لوییزا می الکات بود. پیو در حین فیلم‌برداری میدسامر بود و در تمرینات این فیلم شرکت نکرد. او معتقد بود این امر برای سفر شخصیتش مفید بوده‌است. این فیلم با استقبال منتقدان روبرو شد و ۲۰۹ میلیون دلار فروش داشت. دیوید رونی از هالیوود ریپورتر «بخشش صمیمانه، شوخ‌طبعی و تمایل لجبازی که تقریباً به‌طور نامحسوس به بینش تبدیل می‌شود» و با استفاده از آن باعث مدیریت «تناقضات فریبنده» این نقش شد را ستایش کرد.او برای این نقش‌آفرینی نامزد دریافت جوایز اسکار و بفتای بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

پیو در فیلم ابرقهرمانی بیوهٔ سیاه (۲۰۲۱) از دنیای سینمایی مارول نقش جاسوس النا بلووا را ایفا کرد.او این فیلم را دربارهٔ «دخترانی که از سراسر جهان دزدیده می‌شوند» توصیف کرد.این فیلم عموماً نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد؛ منتقدان نقش‌آفرینی متمایز پیو در فیلم را برجسته شمردند. کرین جیمز از بی‌بی‌سی کالچر، شخصیت او در این فیلم را «سرزنده‌ترین فرد در فیلم، زنده‌تر از اکثر شخصیت‌های فیلم‌های اکشن» توصیف کرد. او این نقش را بار دیگر در مجموعهٔ تلویزیونی ابرقهرمانی هاکای از شبکهٔ دیزنی پلاس ایفا کرد

در سال ۲۰۲۲، پیو در تریلر روان‌شناختی نگران نباش عزیزم به کارگردانی اولیویا وایلد که داستانش در دهه ۱۹۵۰ کالیفرنیا روایت می‌شود، و فیلم شگفتی که اقتباسی از رمان به همین نام نوشتهٔ اما داناهیو است ایفای نقش کرد. در حین فیلم‌برداری نگران نباش عزیزم، او ظاهراً با وایلد اختلاف نظر داشت. او مقدار تبلیغات برای این فیلم را محدود کرد. نگران نباش عزیزم در هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز به نمایش درآمد که در آن منتقدان نقش‌آفرینی پیو را برتر از فیلم دانستند. در شگفتی که داستان آن در سال ۱۸۶۲ جریان دارد، او نقش پرستاری را ایفا می‌کند که مشغول تحقیق دربارهٔ معجزه‌ای است که بنا به گفتهٔ برخی فراطبیعی است. کوین مهر از تایمز، نقش‌آفرینی «واضح و باورپذیر» پیو را نقطهٔ قوت این فیلم دانست. او برای این نقش نامزد دریافت جایزهٔ فیلم ایندیپندنت بریتانیا شد.

او قرار است در فیلم‌های دالی و همچنین اقتباس سینمایی از رمان خدمتکار نوشتهٔ نیتا پرووز ظاهر شود.پیو یکی از تهیه‌کنندگان فیلم یک شخص خوب است و در این فیلم هم ایفای نقش خواهد کرد. او نقش جین تاتلاک را در فیلم رو به انتشار اوپنهایمر ساختهٔ کریستوفر نولان ایفا خواهد کرد

چهرهٔ عمومی و زندگی شخصی

در سال ۲۰۱۹، نام پیو در فهرست سالیانهٔ رده‌بندی سرگرمی ۳۰ شخص زیر ۳۰ سال فوربز مجلهٔ فوربز که ۳۰ فرد با نفوذ زیر ۳۰ سال در اروپا را به رسمیت می‌شناسد، گنجانده شد.در سال ۲۰۲۱، مجلهٔ تایم نام او را در رده‌بندی هنرمندان فهرست ۱۰۰تای بعدی که ستارگان و پیشگامان نوظهور در عرصه‌های خودشان را برگزیده می‌کند، قرار داد.

پیو از آوریل ۲۰۱۹ با بازیگر و فیلم‌ساز آمریکایی زک برف در رابطه است. او فیلم کوتاه در زمانی که طول می‌کشد تا موفق شوی که پیو در آن بازی می‌کند را کارگردانی کرده‌است.آن دو با هم در لس آنجلس زندگی می‌کنند

از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶، پیو تحت نام فلوسی رز ترانه‌هایی را بازخوانی می‌کرد و در کانال یوتیوب خود به اشتراک می‌گذاشت. در سال ۲۰۲۰، او در مجموعهٔ بازیگری برای یک علت برای خواندن مستقیم نمایش‌نامهٔ این جوانان ما نوشتهٔ کنت لونرگان شرکت کرد تا در جمع‌آوری بودجهٔ بنیاد صنعت سرگرمی، یک سازمان غیرانتفاعی، در طول همه‌گیری کووید-۱۹ شرکت کند. پیو در ترانه «نیمه‌شب» از برادرش که در مه ۲۰۲۱ منتشر شد، حضور داشت.

فیلم‌شناسی
فیلم

سال عنوان نقش توضیحات منا.
۲۰۱۴ سقوط کردن ابی مورتیمر
۲۰۱۵ بهشت گمشده؟ ایو فیلم کوتاه
۲۰۱۶ لیدی مکبث کاترین لستر
۲۰۱۸ مسافر همیشگی گوئن
پادشاه یاغی الیزابت دی برگ
بدخواه آنجلا سایرز
لیدینگ لیدی پارتز خودش فیلم کوتاه
۲۰۱۹ مبارزه با خانواده‌ام سارایا «پیج» نایت
در زمانی که طول می‌کشد تا موفق شوی لوسیل فیلم کوتاه
میدسامر دانی آردور
زنان کوچک ایمی مارچ
۲۰۲۰ پدر عروس بخش ۳ مگان بنکس فیلم کوتاه
۲۰۲۱ بیوه سیاه یلنا بلووا / بیوه سیاه
۲۰۲۲ نگران نباش عزیزم آلیس
شگفتی لیب رایت
گربه چکمه‌پوش: آخرین آرزو فیلم رو به اکران گلدیلاکس (صدا) پیش‌تولید
۲۰۲۳ اوپنهایمر فیلم رو به اکران جین تاتلاک پیش‌تولید
تلماسه: بخش دو فیلم رو به اکران پرنسس ایرولان پیش‌تولید
TBA یک شخص خوب فیلم رو به اکران آلیسون فیلم‌برداری؛ همچنین تهیه‌کننده
کلید
فیلم‌هایی را مشخص می‌کند که در حال حاضر منتشر نشده‌اند فیلم‌هایی را مشخص می‌کند که در حال حاضر منتشر نشده‌اند

تلویزیون

سال عنوان نقش توضیحات منا.
۲۰۱۵ استدیو سیتی کت قسمت آزمایشی پخش‌نشده  
۲۰۱۶ مارسلا کارا تامس ۳ قسمت  
۲۰۱۸ شاه لیر کوردلیا فیلم تلویزیونی
دخترک درامر چارمین «چارلی» راس مینی‌سریال  
۲۰۲۱ هاکای Series has yet to be released یلنا بلووا / بیوه سیاه مینی‌سریال

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند