داغ قره‌باغ

مستند بلند «داغ قره‌باغ» به جشنواره فجر رسید

به گزارش ردکارپت فیلم: «سینا حسین‌پور اصل» امسال با مستند بلند «داغ قره‌باغ» در سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرده است.

«داغ قره‌باغ» نخستین تجربه فیلمسازی سینا حسین‌پور است. او در رشته تاریخ ایران اسلامی مدرک کارشناسی ارشد را اخذ کرده، اما دغدغه مستندسازی هم داشته است.
مستند «داغ قره‌باغ» با رویکردی سیاسی وتاریخی ، برآن است تا نگاهی گذرا و به نوعی متفاوت به مناقشه‌های سیاسی و درگیری‌ها ورویارویی نظامی میان آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه‌ی کوهستانی قره‌باغ بپردازد. درگیری‌هایی که ریشه‌های تاریخی اوج‌گیری و شدت‌یافتن آن را باید در نخستین روزهای بعد از فروپاشی شوروی جُست وجو کرد.
حسین‌پور سازنده‌ی مستند «داغ قره‌باغ»، پیش از درگیری‌های اخیر میان آذربایجان و ارمنستان، با صرف نزدیک به سه سال کار و تلاش برای ساخت این مستند، کوشیده است تا ضمن مرور، تاریخچه منطقه‌ قره‌باغ، به گونه‌‌ای از نقش میانجیگری‌های ایران میان این دوکشور درگیر مناقشه‌های سیاسی و نظامی نیز اشاره کند.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «در اوضاع هرج و مرج گونه پس از فروپاشی شوروی، زخم کهنه‌ای به نام «قره باغ» در قفقاز جنوبی سر باز می‌کند. در پی ملاقات‌های پیاپی دیپلمات‌های ایرانی با طرفین بحران، طرح صلح آماده می‌گردد اما ایران نباید قهرمان این داستان باشد.»

دیگر عوامل این فیلم عبارت‌انداز: پژوهشگر: سینا حسین‌پور اصل/صداگذار: سجاد خانیان/تدوینگر: سجاد خانیان/نویسنده گفتار متن: سینا حسین‌پور اصل/گوینده متن: محمدرضا علیمردانی/آهنگساز: عزیر حاجی بیگ‌اُف/تهیه کننده: امیر مهر یزدان/تهیه شده در سفیر فیلم.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند