ناپل

پائولو سورنتینو دوباره در ناپل فیلم می‌سازد

به گزارش ردکارپت فیلم: کارگردان نامدار ایتالیایی در فیلم جدیدش با نامه‌ای عاشقانه به شهر زادگاهش ناپل بازمی‌گردد.

پائولو سورنتینو تقریبا دو سال پس از بازگشتش به ناپل برای ساختن «دست خدا»، حالا دوباره به زادگاهش برمی‌گردد تا فیلم دیگری را از فرهنگ این شهر بندری جنوبی که زادگاهش است، بسازد.

نویسنده برنده اسکار به ورایتی گفته است این فیلم هنوز عنوانی ندارد و درباره زنی به نام پارتنوپ است که نام شهر خود را یدک می‌کشد اما نه حوری است و نه افسانه.

در اساطیر یونانی، پارتنوپ، نام حوری‌ است که نتوانست اودیسه را با آهنگ‌هایش جذب کند و در نهایت خود را به دریا انداخت و غرق شد. جسد او روی یک صخره نمادین بنیادی که ناپل در آن قرار دارد، شسته شد. از همین رو ناپلی‌ها در ایتالیا با نام «پارتنوپه» نیز شناخته می‌شوند.

فیلمبرداری فیلم جدید سورنتینو قرار است پایان ماه آینده (ژوئن) آغاز و در ناپل و جزیره کاپری انجام شود.

کارگردان فیلم در بیانیه‌ای در معرفی این داستان می گوید: از زمان تولد پارتنوپ در سال ۱۹۵۰ تا امروز، زندگی طولانی او مظهری از مجموعه کامل وجود انسان است؛ سبکدلی جوانی و مرگ آن، زیبایی کلاسیک و تغییر ناپذیر آن، عشق‌های بیهوده و غیرممکن، برق‌های شادی و رنج مدام. پایان‌ها و آغازهای جدید…

سورنتینو می‌گوید: همه اینها با گذشت زمان همراه است و ناپل که افسون می‌کند، مسحور می‌کند، فریاد می‌زند و می‌خندد و می‌داند چطور به شما آسیب بزند.

بازیگران اصلی فیلم جدید سورنتینو – بدون هیچ توضیحی درباره این که چه کسی چه نقشی را بازی می‌کند – شامل این بازیگران هستند: لوئیزا رانیری که در «دست خدا» نقش عمه پاتریزیا را بازی کرد، سیلویو اورلاندو بازیگر نقش کاردینال وویلو در «پاپ جوان»، استفانیا ساندریلی که بازیگر مورد علاقه برناردو برتولوچی بود و در مجموعه‌ای از فیلم‌های ایتالیایی در انواع مختلف بازی کرده است، ایزابلا فراری از فیلم «زیبایی بزرگ»، پپه لانزتا از فیلم «اسپکتر»، آلفونسو سانتاگاتا از «گومورا»، لورنزو گلیزس از فیلم «بچه»، سیلویا دگراندی از فیلم «پترا» و سلست دالا پورتا بازیگر تازه‌کار.

این فیلم دهمین فیلم کارنامه سورنتینو خواهد بود. این کارگردان مولف کار خود را با مجموعه ناپل با بازی تونی سرویلو در نقش یک خواننده شروع کرد و «پیامدهای عشق» در سال ۲۰۰۴ و «ایل دیوو» در سال ۲۰۰۸ و «زیبایی بزرگ» برنده اسکار بین‌المللی ۲۰۱۳ از دیگر فیلم‌های وی هستند.

پس از ورود سورنتینو به حوزه سریال‌های تلویزیونی با ساختن «پاپ جوان» و «پاپ جدید» برای شبکه اسکای و اچ‌بی‌او که در سطح بین‌المللی تحسین شد، این کارگردان پرکار در آستانه ساخت اولین فیلم هالیوودی خود بود که همه‌گیری مانع آن شد. «دست خدا» در نهایت از سوی نتفلیکس در نوامبر ۲۰۲۱ اکران شد و ۲ جایزه در ونیز به دست آورد.

فیلم جدید او که به نظر می‌رسد نامه‌ای عاشقانه به ناپل با یک قهرمان زن باشد، برمبنای فیلمنامه‌ای از خودش ساخته می‌شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند