بازدید

یک دیدار درباره وضعیت نگران‌کننده تئاتر شهر

به گزارش ردکارپت فیلم:  رئیس کلانتری ۱۲۹ جامی تهران ضمن بازدید از محیط پیرامونی تئاتر شهر با سیدمحمدجواد طاهری رئیس مجموعه تئاتر شهر نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

سرهنگ سعید لشینی رئیس کلانتری ۱۲۹ جامی تهران عصر روز دوشنبه بیست و نهم خردادماه ضمن بازدید از محیط پیرامونی محدوده چهارراه ولیعصر (عج) و تئاتر شهر با سیدمحمدجواد طاهری رئیس این مجموعه نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

سیدمحمدجواد طاهری رئیس مجموعه تئاترشهر در ابتدای این دیدار ضمن تشکر از ریاست و کارکنان کلانتری ۱۲۹ جامی تهران که به گفته او طی روزهای گذشته با جدیت بیشتر و چشمگیرتری مسائل و آسیب‌های موجود محیط پیرامونی تئاتر شهر را مورد نظر خود قرار داده‌اند، توضیح داد: همه می‌دانیم که شرایط فعلی محیط پیرامونی مجموعه تئاترشهر در چه وضعیت بحرانی و نگران کننده‌ای قرار دارد. موضوعی که علاوه بر بنده به عنوان رئیس تئاتر شهر که وظیفه پیگیری آن را به عهده دارم، اکنون در عالی‌ترین سطح مدیریتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون امور هنری و مدیرکل هنرهای نمایشی مشغول رسیدگی است و امیدوارم با همکاری بسیار خوب و موثری که بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، شهرداری تهران، شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری منطقه ۱۱ ، نیروی انتظامی و سایر مجموعه‌های مرتبط آغاز شده بتوانیم هرچه زوتر شاهد اتفاقات مهمی در بهبود شرایط باشیم.

او افزود: همه ما می‌دانیم که مشکلات پیرامونی مجموعه تئاترشهر اکنون روی چه محورها و موضوعاتی قرار دارد، کما اینکه در این زمینه مصاحبه‌ها و گفت‌وگوها و اظهار نظرهای متفاوتی در رسانه ها منتشر شده که همگی آنها دربرگیرنده نکات مهمی برای حل بحران بسیار جدی محیط و حریم تئاتر شهر است. بنده به نمایندگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجموعه تئاتر شهر از دوستان در وزارت میراث فرهنگی و شهرداری منطقه ۱۱ قدردانی می کنم که طی هفته های گذشته برای موضوع حریم تئاتر شهر نهایت همکاری را با ما داشتند و امیدوارم با این رویکرد وحدت بخشی که میان دستگاه های مختلف فرهنگی و شهری به وجود آمده ما هرچه زودتر شاهد پاکسازی محیط تئاتر شهر از آلودگی ها و شرایط نابسمانی باشیم که مدت هاست موجب ناراحتی شدید شهروندان، تماشاگران و هنرمندان برای رفت و آمد در این محوطه شده است.

رئیس تئاترشهر خاطرنشان کرد: من چندی پیش هم در جلسه با شهردار منطقه ۱۱ تهران و سایر دوستانی که در حوزه مدیریت شهری مسئولیتی دارند، به این نکته تاکید داشتم که اگر می‌خواهیم در شهر تهران از یک «نقطه فرهنگی» مهم یاد کنیم، قطعا محدوده چهارراه ولیعصر به ویژه حریم تئاتر شهر یکی از مهم‌ترین نقاطی است که می تواند تبدیل به یک فضای کامل فرهنگی برای خدمت‌رسانی به شهروندان تهرانی باشد. شرایطی که در سال های نه چندان دور وجود داشت اما در این سالها به دلایل مختلفی که بارها به آن اشاره شده ، این کارکرد را از دست داده است. پس چه بهتر که اکنون با همکاری نیروی انتظامی، شهرداری منطقه ۱۱ و سایر مجموعه ها بتوانیم بار دیگر در احیای این نقطه فرهنگی اقدامات لازم را انجام دهیم.

سرهنگ سعید لشینی رئیس کلانتری ۱۲۹ جامی تهران هم در این نشست گفت: بنده و همکارانم در کلانتری جامی به آسیب ها و بحران های بسیار زیادی که پیرامون محدوده تئاتر شهر وجود دارد، واقفیم و می دانیم که این شرایط آسیب های زیادی به محدوده چهار راه ولیصر وارد ساخته است. بر همین اساس طی روزهای گذشته بنده علاوه بر جلسات متعددی که با دوستان در شهرداری پیرامون این موضوع برگزار کردم، تصمیم گرفتم تا با مدیریت مجموعه تئاتر شهر هم برای آگاهی از دغدغه های آنان صحبت هایی را انجام دهم.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند