«انگل» به دنبال تاریخ سازی در اسکار ۲۰۲۰

به گزارش ردکارپت فیلم: با اعلام اسامی نامزدهای اسکار ۲۰۲۰ مشخص شده که فیلم «انگل» یا همان «پارازیت» موفق شده در شش رشته نامزد در یافت جایزه شود. نکته جالب اینجاست که این فیلم در رشته بهترین فیلم بلند هم نامزد دریافت اسکار شده که در تاریخ سینمای کره جنوبی بی سابقه است.

«انگل» فیلم محبوب و پرفروش سینمای کره جنوبی که به تازگی نیز برنده جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان در جوایز گلدن گلوب هفتاد و هفتم شد، در اسکار ۲۰۲۰ در شش رشته بهترین فیلم بلند​، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم خارجی، بهترین فیلم‌نامه اصلی، بهترین تدوین، بهترین طراحی تولید کاندیدا شده است. «انگل» به کارگردانی بونگ جون هو اولین فیلم در تاریخ سینمای کره جنوبی است که برای رقابت در اسکار، پذیرفته شده و این تعداد نامزدی هم به دست آورده که در صورت کسب جایزه می تواند تاریخ ساز شود. طی ۹۱ دوره برگزاری اسکار، سینمای این کشور نتوانسته بود فیلمی در این رقابت داشته باشد.

پیش از این انگل در جشنواره کن نیز با دریافت نخل طلا افتخار مهمی را به دست آورد.

انگل در بخش اسکار بهترین فیلم خارجی با کورپس کریستی (لهستان)، سرزمین عسل (مقدونیه شمالی)، بینوایان (فرانسه)، درد و شکوه (اسپانیا) رقابت خواهد کرد. این فیلم در بخش اسکار بهترین فیلم بلند​ نیز با آثاری چون مرد ایرلندی، جوکر، ۱۹۱۷، روزی روزگاری در هالیوود، جوجو ربیت، داستان ازدواج، فورد در مقابل فراری و زنان کوچک رقابت دارد. نخستین بار ۸۱ سال پیش در سال ۱۹۳۸ بود که فیلم فرانسوی «توهم بزرگ» ژان رنوا توانست به عنوان اولین فیلم خارجی در شاخه بهترین فیلم نامزد شود و در دوره های بعدی اسکار، ۹ فیلم خارجی دیگر از جمله «نامه‌هایی از ایوو جیما»، «ببر خیزان اژدهای پنهان» و «روما» به این توفیق دست یافته بودند.

قصه «انگل» در مورد خانواده بی‌پولی است که به طمع کسب ثروت، به حریم خانوادگی خانواده ثروتمندی تجاوز می‌کنند، اما به دردسر می‌افتند.

مراسم اعطای جوایز نود و دومین دوره جوایز سینمایی اسکار در تاریخ ۱۰ فوریه (بامداد دوشنبه ۲۱ بهمن) برگزار خواهد شد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند