کارگردان «دبستان پارسی» : اکران آنلاین فرصتی برای دیده شدن

به گزارش ردکارپت فیلم، حسن نقاشی کارگردان مستند «دبستان پارسی» که این روزها در صفحه «هنروتجربه» پلتفرم هاشور به صورت آنلاین اکران شده است، درباره اکران آنلاین این فیلم در روزهای نوروزی یادداشتی را منتشر کرد.

در این یادداشت آمده شده است:

«اکران نوروزی «دبستان پارسی» به چند دلیل برایم اهمیت داشت؛ نخست، نمایش آن در ایامی بود که مخاطب فرصت داشت تا به تماشای دقیق فیلم بنشیند چراکه میان جهان نگری مخاطب سینمای مستند و تماشاگر فیلم داستانی گاه تفاوت بنیادین است و به همین رو نقد در مستند، نوعی فلسفیدن است، اصلی که فیلمساز را در تکامل خویش و جهان نگری آثارش هدایت می‌کند.

دیگر آن که، نمایش نوروزی فیلم‌های مستند، تاکید است بر ضرورت جایگاه نمایش به شیوه نوین، امری که با سرمایه‌گذاری در این گونه فاخر از سینما، می‌تواند اصل ارتباط فیلمساز و مخاطب باشد. با رشد و رونق پخش، دیگر تولید بی معنا نیست، تولید بخشی از تقاضای جامعه می‌شود و «هویت اجتماعی» که رسالت راستین مستند است، نمود می‌یابد. بیدل می‌فرماید:

که هر کس هر کجا گم شد/ ازین منزل شود پیدا …»

«دبستان پارسی» ساخته حسن نقاشی تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است. این مستند در پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» روی پرده رفت و جایزه بهترین کارگردانی، پژوهش و گفتار متن را دریافت کرد.

 


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند