کارگردان

نسخه فیلم در فجر عجله‌ای بود،کوتاهش کردیم

به گزارش ردکارپت فیلم: محمدرضا رحمانی تهیه‌کننده و کارگردان فیلم «آن‌ها مرا دوست داشتند» ضمن اشاره به کوتاه شدن نسخه اکران عمومی این فیلم نسبت به نسخه جشنواره فجر، به ارائه توضیحاتی درباره این فیلم پرداخت.

محمدرضا رحمانی تهیه‌کننده و کارگردان فیلم سینمایی «آن‌ها مرا دوست داشتند» از فیلم‌های رونمایی شده در جشنواره چهل‌ویکم فیلم فجر که به تازگی پروانه نمایش خود را از سازمان سینمایی دریافت کرده است،  درباره برنامه‌ریزی برای اکران عمومی این فیلم گفت: از آنجایی که این روزها فیلم‌های زیادی آماده ارائه برای اکران عمومی هستند و به دلیل تعطیلی نسبی نزدیک به سه ساله سینماها در بحران کرونا، شاهد ترافیک فیلم‌ها در مسیر ورود به چرخه اکران هستیم، در حال رایزنی با تهیه‌کنندگان برای تصمیم‌گیری درباره اکران این فیلم هستیم و هنوز هم به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه در اولین فرصت فیلم خود را اکران خواهد کرد، ادامه داد: در شرایط فعلی، هر زمانی که فیلم فرصت اکران پیدا کند، برایش مناسب است. البته این مسئله بستگی به ترکیب فیلم‌های اکران هم دارد و ترکیب فیلم‌هایی که در هر دوره روانه پرده سینماها می‌شوند هم می‌تواند برای سرنوشت فیلم‌ها تعیین‌کننده باشد. عملکرد پخش‌کننده هم حتماً در موفقیت یک فیلم در اکران مؤثر است. با توجه به جمیع این موارد شخصاً فصل تابستان را زمان مناسبی برای اکران «ٱن‌ها مرا دوست داشتند» می‌دانم.

این تهیه‌کننده و کارگردان افزود: تقریباً همه فیلم‌هایی که در صف اکران مانده‌اند، مانند ما آرزوی بهترین شرایط را برای اکران عمومی دارند و این پخش‌کننده‌ها و سینماداران هستند که در این زمینه اولویت‌بندی می‌کنند. همه صاحبان فیلم طبیعتاً مدعی هستند که بتوانند بهترین شرایط را داشته باشند و ما هم در میان آن‌ها امید داریم که بتوانیم در فصل تابستان فیلم را اکران کنیم.

فیلم را پنج دقیقه کوتاه کردیم

رحمانی درباره تغییر نسخه به نمایش درآمده از فیلم در جشنواره فجر برای ورود به چرخه اکران عمومی هم گفت: فیلم در زمان پخش در جشنواره نواقصی داشت چرا که با عجله آن را رسانده بودیم و نسخه هنوز نهایی نبود. تدوین و حتی تیتراژ کار نهایی نبود و موسیقی هم اساساً آماده نشد و تنها اتودی از آنچه مدنظر داشتیم را استفاده کردیم. طبیعتاً همه این موارد در فرصتی که پس از جشنواره داشتیم اصلاح شد. مواردی هم در فیلم بود که به خواست ارشاد اصلاح کردیم و در مجموع فیلم پنج دقیقه کوتاه‌تر از نسخه جشنواره شده است. هم خودمان ملاحظات فنی داشتیم و هم نکاتی از سوی ارشاد مطرح شده بود که باید اصلاح می‌کردیم.

کارگردان «آن‌ها مرا دوست داشتند» گفت: برخی صحنه‌ها در نسخه‌ای که در جشنواره فجر اکران کردیم حالت راف‌کات را داشت و اگر فرصت بیشتری می‌داشتیم شاید همان زمان هم برای اکران این فیلم در جشنواره آن دقایق را کوتاه‌تر می‌کردیم. فضایی جشنواره به‌گونه‌ای بود که مجبور شدیم با عجله کار را برسانیم. اگر ما هم مانند برخی فیلم‌های دیگر تا روز آخر جشنواره برای رساندن فیلم‌مان فرصت داشتیم شاید می‌توانستیم نسخه بهتری ارائه کنیم. برای ما محدودیت زمانی اعلام کرده بودند اما بعدها دیدیم برخی فیلم‌هایی که سرمایه‌گذار دولتی داشتند، یک روز مانده به اختتامیه به جشنواره رسیدند!

همراهی سرمایه‌گذاران، خون تازه در رگ‌های سینماست

رحمانی درباره فعالیت‌های تازه خود هم گفت: فیلمنامه تازه‌ای را آماده کرده‌ایم اما مهمترین مسئله برای شروع تولید آن جذب سرمایه‌گذار است. با توجه به همان نکاتی که درباره بهبود شرایط اکران مطرح کردیم، سرمایه‌گذاران هم بیشتر به سینما امیدوار شده‌اند و مشخص است که برخی فیلم‌ها شانس دیده شدن دارند. در این شرایط همراهی سرمایه‌گذاران حکم خون تازه در رگ‌های سینما را دارد و آن‌ها مجدد راغب می‌شوند تا در حوزه فعالیت‌های فرهنگی سرمایه‌گذاری کنند.

وی در پایان تأکید کرد: هر چه اطمینان و ثبات در فضای فرهنگی و مشخصاً فضای تولید و اکران سینما، بیشتر شود، سرمایه‌گذاران هم رغبت بیشتری برای ورود به این عرصه خواهند داشت. امیدواریم این شرایط هم روز به روز در سینمای ایران بهبود پیدا کند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند