جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد

ردکارپت فیلم :  بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های معلولین هند در بخش مستندهای ۶۰ دقیقه‌ای به مستند «احمد» به تهیه کنندگی یوسف ترابی‌نژاد و کارگردانی اعظم مرادی جایزه داد.

این مستند پرتره جوانی به نام احمد است که علی‌رغم محدودیت‌های فیزیکی، ذهنی بلندپرواز و همتی بلند دارد و داستان زندگی‌اش به معجزه می‌ماند.

جشنواره بین‌المللی فیلم‌های معلولین «we care» هند هر ساله باهدف افزایش آگاهی در مورد مسائل مربوط به معلولیت، برطرف‌کردن تصورات غلط و تعصبات در مورد افراد معلول و ایجاد تغییرات نگرشی و رفتاری برگزار می‌شود.

این جشنواره بر اساس کنوانسیون سازمان ملل به‌عنوان بخش جدایی‌ناپذیر از فعالیت‌های بین‌المللی یونسکو قلمداد شده که با هدف افزایش سطح آگاهی درباره حقوق معلولان سراسر جهان و تشویق نهادها، سازمان‌ها و هنرمندان برای تولید اثر در حوزه معلولان، فعالیت می‌کند.

«احمد» پیش از این نیز در جشنواره‌های داخلی و خارجی حضور داشته و منتخب پانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، جشنواره بین‌المللی بیگ سین لندن، یازدهمین جشنواره مستند بنگلادش ، پنجمین جشنواره فیلم مارتینیک فرانسه و منتخب پنجمین دوره از جشنواره Over-the-Rhine International Film Festival آمریکا بوده است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند