اکران آنلاین فیلم‌های کوتاه در بلندمدت اتفاقات خوبی برای سینما رقم می‌زند

به گزارش ردکارپت فیلم، هادی نوری کارگردان فیلم کوتاه «تکه‌ای از تو» اظهار کرد: اکران آنلاین فیلم‌های کوتاه اتفاق بسیار خوبی است و جدا از اینکه پلتفرم‌های شناخته شده پخش فیلم و سریال در کشورمان مخاطب عام دارند، پلتفرمی که فیلم‌های متفاوتی را هم در کنار آثار عامه‌پسند اکران می‌کند، نشان می‌دهد که از این طریق سعی دارد مخاطبانش را به سمت سینمایی متفاوت سوق دهد و این نوعی سلیقه‌سازی و ذائقه‌سازی است که به نظر من در بلند مدت اتفاقات خوبی را در پی خواهد داشت.

نوری خاطرنشان کرد: مخاطبان امروز آنقدر فیلم و سریال متفاوت می‌بینند که به دنبال دیدن روایت و ساختاری جدید هستند و فیلم‌های کوتاهی که ارزش هنری داشته باشند و فرم خوب و جذابی داشته باشند قطعاً می‌توانند مورد توجه مخاطبان قرار بگیرند. به نظر من سینمای دیگر عنوان بسیار درستی است که انتخاب شده و به مخاطب این پیش‌زمینه را می‌دهد که او می‌تواند انتخاب کند و اثری متفاوت ببیند ولی فیلم‌های اکران شده در این بخش نباید آنقدر هم پیش‌رو و آوانگارد باشند که مخاطب آن‌ها را پس بزند بلکه باید کم‌کم او را با آثاری متفاوت روبرو کرد.

وی افزود: به عنوان مثال فیلم «تکه‌ای از تو» در لایه اولیه‌اش اثری است که فرم بصری و روایتش مخاطب را مجبور می‌کند که پلان به پلان فیلم را ببیند و ما در لایه دوم اثر سعی می‌کنیم که مخاطب را با مفهوم بزرگ‌تری درگیر کنیم و به نظر من فیلم‌هایی که در زیرمتن حرف‌های متفاوتی می‌زنند، می‌توانند برخورد مخاطب را به گونه دیگری رقم بزنند و بر این عقیده‌ام که جذابیت‌های لایه‌های رویی اثر، جذابیت‌های بصری و همچنین ریتم مناسب و بازیگران خوب می‌توانند نظر مخاطب را به خود جلب کنند.

وی درباره انتخاب بازیگران در فیلم‌های کوتاه گفت: به نظر من در فضای فیلم کوتاه بازیگر توانمندی که بتواند نقش را به خوبی ارائه کند می‌تواند نظر مخاطب را به خود جلب کند و نیاز چندانی نیست که حتماً آن بازیگر فردی مطرح باشد. در فیلم من بازیگران خوبی حضور دارند ولی من فکر می‌کنم جدا از بازیگر خوب ترکیب بازیگران است که اهمیت دارد و چینش درست بازیگر از انتخاب بازیگر مطرح تأثیرگذارتر است.

کارگردان فیلم کوتاه «تکه‌ای از تو» درباره ارتباط مخاطب عام با فیلم‌های کوتاه اظهار کرد: به نظر من ظرفیت فیلم دیدن و فیلم فهمیدن مخاطب ایرانی بالا رفته و مخاطب ایرانی با شناخت مناسبی که امروز از فیلم‌های روز دنیا دارد به دنبال اثر و فرم جدید است. کسانی که امروز آثار پلتفرم‌های ایرانی را می‌بینند همزمان مخاطب آثار پلتفرم‌های خارجی هم هستند و ناخودآگاه آثار را با هم مقایسه می‌کنند و مطمئناً اگر اثر خوب و باکیفیت ارائه شود می‌تواند مخاطب خود را داشته باشد.

وی افزود: به نظر من شرط به دست آوردن طیف گسترده‌تری از مخاطبان فضای تبلیغاتی گسترده‌تر است و لازم است که بر تبلیغات بیش از این مانور داد. برای گسترش این فضا و بیشتر شدن مخاطبان فیلم‌های کوتاه به نظر من بهتر است که سرمایه‌گذاری بیشتری روی تبلیغات صورت بگیرد و شاید پلتفرمی که فیلم کوتاه اکران می‌کند، در گام اول مجبور به این باشد که سود کمتری را بپذیرد اما در بلند مدت ادامه این روند منجر به اتفاقات بهتر برای پلتفرم می‌شود.

نوری در پایان تأکید کرد: وقتی یک پلتفرم کارگردان‌ها را شناسایی کرده و آثارشان را به صورت آنلاین اکران می‌کند، اقدامش نوعی استعدادیابی است که در بلند مدت به شناسایی فیلمسازان مستعد جوان منجر می‌شود و خیلی زود شاهد خواهیم بود که تیمی از تولیدکنندگان جوان شکل گرفته که می‌توانند محتوا تولید کنند و این خود نوعی جریان‌سازی است که هم به نفع فیلمسازان و پلتفرم است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند