بهترین نقش‌آفرینی پانته‌آ بهرام از نگاه ردکارپت فیلم

به گزارش ردکارپت فیلم، «بی‌خود و بی‌جهت» یکی از فیلم‌های مهم کارنامه عبدالرضا کاهانی است که بخش مهمی از موفقیتش آن به خاطر بازی درخشان چهار بازیگر اصلی است؛ چهار شخصیت با ویژگی‌های مختلف که در موقعیتی ساده اما در عین‌حال پیچیده قرار می‌گیرند و رفتارشان در قبال هم، معنای درست و دقیقی را شکل می‌دهند.

درباره نقش: ماجرا درباره زوج جوانی به اسم الهه و فرهاد است که می‌خواهند عروسی‌شان را در خانه‌ای که تازه تحویل گرفته‌اند برگزار کنند. عروسی همان شب است اما ساکنان قبلی خانه یعنی مژگان و محسن هنوز جایی برای بردن وسایل‌شان پیدا نکرده‌اند. این چهار نفر به جای اینکه به فکر چاره‌ای باشند، مدام بگومگو می‌کنند و شرایط مدام از چیزی که هست پیچیده‌تر می‌شود. مژگان با بازی پانته‌آ بهرام زنی اصفهانی است که با وجود جمع کردن وسایلش، هنوز خودش را هنوز مالک آن خانه می‌داند و حاضر نیست به هیچ‌عنوان بدون پیدا کردن یک جای مناسب آنجا را ترک کند. موقعیت زن و شوهر جوان برایش اهمیتی ندارد و مدام برای حفظ کردن وسایل خانه‌اش با دیگران جدال می‌کند.

ویژگی بازی: پانته‌آ بهرام استاد خلق شخصیت‌های متفاوت است. در «بی‌خود و بی‌جهت» هم در قالب زنی اصفهانی ظاهر شده که با رفتارش، هم تضاد جالبی با شخصیت الهه به وجود می‌آورد و هم موقعیت‌های بامزه‌ای ایجاد می‌کند. بهرام به‌خوبی روی لهجه اصفهانی مسلط است و هنگام دعوا کرد و داد و فریاد هم آن را دقیق حفظ می‌کند. با توجه به اینکه اتفاق‌ها برای خودش رخ بدهند یا برای زن و مرد جوان، میزان حساسیتش را تغییر می‌دهد. ابتدای فیلم، بی‌خیال نسبت به شرایط بحرانی الهه و فرهاد، روی سرش رنگ می‌گذارد، آدامس می‌جود و وقتی آدامس به لباس عروس می‌چسبد خیلی راحت می‌گوید که با چسباندن یک گل مشکلش حل می‌شود. در نقطه مقابل وقتی نوبت به زندگی خودش می‌رسد، حاضر نیست کوتاه بیاید. تا جایی که جلوی کامیون می‌خوابد و دادوهوار می‌کند تا جلوی بردن لوازم خانه‌اش را بگیرد. این دوگانگی رفتار، یکی از مهمترین ویژگی‌های بازی اوست.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند