گی‌یرمو دل تورو چطور در کرونا فیلم می‌سازد

به گزارش ردکارپت فیلم:  گی‌یرمو دل تورو که تهیه کننده «آنتلرز» است و اسکات کوپر کارگردان این فیلم، در یک صحنه مجازی که از خانه ترتیب داده شده بود، در کمیک کان شرکت کردند و درباره چگونگی ساخته شدن این فیلم ترسناک حرف زدند.

«آنتلرز» با بازی کری راسل و جسی پلمونس ساخته می‌شود و درباره فرهنگ فولکلور سرخپوستان آمریکا، وندیگو است.

کوپر گفت که این فیلم درباره ترس‌های یک آمریکایی امروز است و تصویرگر همه بحران‌هایی است که ما با آن روبرو هستیم.

وی در ادامه از بحران‌های آب و هوایی، اعتیاد به مواد مخدر، رفتار با بومیان آمریکایی، نادیده گرفتن فقر یاد کرد و گفت همه اینها در این فیلم در قالب یک فیلم هیولایی ظاهر می‌شوند.

دل تورو هم گفت: وندیگو، هر چه بیشتر تغذیه شود گرسنه‌تر می‌شود و هر چه بیشتر بخورد ضعیف‌تر می‌شود. این استعاره‌ای از سیری‌ناپذیری است که در حال حاضر وجود دارد.

در عین حال کوپر تاکید کرد که اصلاً طرفدار فیلم‌های پیام‌محور نیست و قصد داشته تا فیلمی ترسناک خلق کند.

به دلیل شیوع ویروس کرونا تاریخ اکران این فیلم به تازگی عقب افتاد و فیلم قرار است ۱۹ فوریه ۲۰۲۱ (یکم اسفند امسال) راهی سینماها شود.

با این حال فیلمبرداری فیلم‌های جدید در طول دوران پاندمی کار راحتی نیست و چالشی برای دل تورو ایجاد کرده است. فیلم بعدی وی با عنوان «کوچه کابوس» فیلمی بلند است که با بازی بردلی کوپر، کیت بلانشت و تونی کولت ساخته می‌شود و دل تورو در حال تغییر برنامه‌ریزی‌ها برای شروع روند تولید فیلم است.

دل تورو از داشتن این بازیگران در یک فیلم به عنوان یک نعمت یاد کرد و گفت: اما مشکلات برنامه‌ریزی مجدد هم بسیار زیاد است زیرا هر کسی یک جاست و باید با برنامه همه کنار بیایی. چیزی که دوست دارم، فکر کنم این است که هر مشکلی در هر فیلمی یک راه‌حل ساده و خوب هم دارد ولی گاهی نمی‌توانی این راه حل را راحت پیدا کنی اما، بزنم به تخته، ما راه‌مان را پیدا کرده‌ایم که آسان هم نبوده است.

وی عنوان کرد که وقت زیادی را صرف این کرده که چطور می‌توان با امنیت و سلامت هر صحنه را فیلمبرداری کرد به ویژه با ابزاری که برای صحنه‌های بزرگ‌تر لازم است، کار کمی پیچیده می‌شود.

گی‌یرمو دل تورو  تاکید کرد که نحوه اداره کردن کار برای یک صحنه بزرگ متفاوت است و باید همه چیز استریل باشد و باید همه مسایل در آن رعایت شود و در عین حال یک کارناوال بزرگ از همه چیز دارید.

وی افزود: بنابراین راهی که با آن برخورد می‌کنید هم باید متفاوت باشد. شما به وسایل احتیاج دارید، باید از آنها استفاده کنید و برای روزها آنها را در اختیار داشته باشید چون نمی‌خواهید مثلاً آنها از صحنه شما به یک فیلم کمدی فضایی بروند و بعد دوباره به دست شما برگردند. باید شرایط قرنطینه رعایت شود و به همین دلیل مجبور می‌شوید آنها را بخرید تا در اختیار داشته باشید.

با این حال دل تورو گفت که با وجود همه دشواری‌هایی که در حال حاضر با آن روبرو است نسبت به آینده فیلمسازی امیدوار است.

وی در پایان تاکید کرد: فکر می‌کنم فیلمسازی استخراج زیبایی از دل فلاکت و مشقت است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند