اکران

چندماه دیگر برای اکران فیلم جنگ به پا می‌شود!

به گزارش ردکارپت فیلم: ابراهیم عامریان باور دارد که در شرایط فعلی همه‌گیری کرونا، کسی حاضر نیست فیلمش را اکران کند اما همین که اوضاع مساعد شود، برای اکران ۳۰۰ فیلمی که در صف هستند جنگ به پا می‌شود.

کلاب هاوس خبرآنلاین با موضوع «سینمای ایران در ژانر وحشت از کرونا؛ فردا چه می‌شود؟» دیشب (دوشنبه ۲۲ شهریور)، با حضور گروهی از کارگردانان، تهیه‌کنندگان، سینماداران، کارشناسان و منتقدان برگزار شد.

ابراهیم عامریان، تهیه‌کننده سینما که این روزها «دینامیت» را روی پرده سینما برده است، درباره وضعیت سالن‌های سینما گفت: «نگرانی‌های زیادی برای آینده سینما وجود دارد و بهتر است این موضوع را در همین ماه‌ها پیگری کنیم تا تمام سالن‌های سینما به صورت کامل باز شوند، چون هنوز تعدادی از آن‌ها بسته است و اگر تمام سینماها باز بودند، قطعا «دینامیت» بیش‌تر از این رقم می‌فروخت.»

او درباره فیلم‌هایی که در صف اکران هستند گفت: «در حال حاضر نزدیک ۳۰۰ فیلم در صف اکران است و دوستان تهیه‌کننده می‌ترسند که فیلم‌شان را در شرایط همه‌گیری اکران کنند. اما قطعا در چند ماه آینده که وضعیت کرونا کمی معتدل‌تر شود، برای اکران این فیلم‌ها یک جنگ بزرگ به راه می‌افتد.»

این تهیه‌کننده درباره تاثیر کرونا بر کاهش مخاطبان سینما گفت: «کرونا باعث شد تا آن قشر متوسط که مشتاق سینما بودند، زیر خط فقر قرار بگیرند. آن‌ها افرادی بودند که برای تفریح به همراه خانواده خود به سینما می‌رفتند اما حالا قدرت خرید کاهش پیدا کرده و به‌ همین خاطر ما بخش عمده‌ای از مخاطبان‌مان را از دست داده‌ایم. اگر یک برنامه‌ریزی درست انجام نشود، احتمالا سینمای ما دیگر به شرایط عادی برنگردد. ولی با یک برنامه ریزی درست می‌توان کاری کرد که بعد از کرونا، مردم برای تماشای فیلم جلوی سینماها صف بکشند.»

عامریان ادامه داد: «من هم با صحبت‌های آقای سیدزاده موافقم که باید در اکران عدالت وجود داشته باشد، اما برای شروع مجدد سینماها، این عدالت کارآمد نیست. بلکه باید فیلم‌هایی اکران شوند که مخاطب را به سینما می‌آورند. سینماها که دوباره به حالت سابق بازگشت، می‌توان عدالت در اکران را هم رعایت کرد و این‌گونه نه سینمادارها و نه صاحبان آثار ضرر نمی‌کنند.»

این تهیه‌کننده در پایان درباره میزان فروش فیلم‌های سینمایی گفت: «امروز همین فیلم‌های کمدی هستند که مخاطب را به سینما می‌آورند. خدارا شکر که «درخت گردو» هم توانسته فروش خوبی داشته باشد. اما بهتر بود حالا فیلم‌های اجتماعی را کنار بگذاریم، چون فکر می‌کنم فعلا زمان مناسبی برای اکران فیلم‌های اجتماعی نیست و شاید اگر این فیلم در زمان دیگری اکران می‌شد، با استقبال بیش‌تری مواجه می‌شد.»


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند