خورشید کاروان

اجرای «خورشید کاروان» در ایام فاطمیه

به گزارش ردکارپت فیلم: محمود فرهنگ با اشاره به اینکه سال جاری شرایط برای اجرای «خورشید کاروان» فراهم نشد از اجرای نمایشی با موضوع زندگی زنده‌یاد کریم اکبری مبارکه در ایام فاطمیه خبر داد.

محمود فرهنگ کارگردان نمایش «خورشید کاروان» که همه ساله در ایام ماه صفر روی صحنه می‌رفت، درباره اینکه چرا این اثر نمایشی در سال جاری به صحنه نرفت گفت: سال جاری به دلیلی تعطیلی‌های اخیر کرونایی سالن‌های تئاتر بسته بودند و زمانی باز شدند که دیگر فرصت کافی برای تمرین و آماده سازی نمایش «خورشید کاروان» و اجرای آن در ماه صفر سال جاری را نداشتیم.

وی با بیان اینکه خیلی دوست داشتیم امسال نیز «خورشید کاروان» را روی صحنه ببریم، یادآور شد: سال گذشته نیز به دلیل شرایط کرونایی «خورشید کاروان» را در قالب نمایشنامه خوانی اجرا کردیم ولی امسال شرایط برای اجرا یا نمایشنامه خوانی مهیا نشد. برنامه‌ریزی های لازم را انجام می‌دهیم تا سال آینده «خورشید کاروان» را روی صحنه ببریم.

مدیر کانون تئاتر دینی اداره کل هنرهای نمایشی در ادامه سخنان خود درباره روند برگزاری یازدهمین دوره تئاتر صاحبدلان توضیح داد: امسال برگزاری تئاتر صاحبدلان در ۲ مرحله انجام می‌شود. بخشی از کارهای تهران به همراه ۱۰ مجلس تعزیه در فضای باز مجموعه تئاتر شهر اجرا شدند. بخش دوم به اجرای ۱۲ نمایش خیابانی و ۲۰ نمایش صحنه‌ای در شهرستان‌های مختلف طی ۲ ماه آینده اختصاص دارد.

فرهنگ ادامه داد: گروه‌ها در حال هماهنگی با سالن‌ها و تمرین و آماده سازی نمایش‌های خود هستند و زمان اجرای خود را به ما اعلام می‌کنند تا ما جدول نهایی اجراهای شهرستان یازدهمین دوره تئاتر صاحبدلان را بسته و همه آثار طی ۲ ماه آینده اجرای عمومی داشته باشند.

وی با اشاره به استقبال مخاطبان از اجراهای یازدهمین دوره تئاتر صاحبدلان در فضای باز مجموعه تئاتر شهر، اظهار کرد: امسال یک نمایش صحنه‌ای داشتیم که در فضای باز تئاتر شهر و در نور روز اجرا شد که با استقبال مخاطبان همراه بود. این تجربه نشان داد که آثار صحنه‌ای با مضامین دینی که برای مخاطب جذابیت دارند می‌توانند با امکانات صوتی، با کمترین امکانات صحنه‌ای و در نور روز اجرا شوند. ما حتماً در سال آینده از کارگردان‌ها خواهش می‌کنیم تا آثاری صحنه‌ای را برای اجرا مدنظر قرار دهند که امکان اجرا در روز و فضای باز را داشته باشند.

این کارگردان تئاتر در بخش پایانی سخنان خود از اجرای اثری نمایشی درباره زنده یاد کریم اکبری مبارکه خبر داد و گفت: این نمایش با بازی فرزند این هنرمند فقید در ایام فاطمیه ابتدا در تماشاخانه سرو و بعد از آن در حوزه هنری روی صحنه خواهد رفت. اجرای اینگونه آثار اتفاق خوبی است زیرا نشان می‌دهد که ما هنرمندانی را که سال‌ها برای فرهنگ و هنر زحمت کشیدند فراموش نمی‌کنیم.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند