کریم‌لوژی

«کریم‌لوژی» هنوز حرف برای گفتن دارد

به گزارش ردکارپت فیلم: رضا بهرامی کارگردان نمایش «کریم‌لوژی» از برپایی تور اجراهای نمایش در شهرستان‌ها و خارج از کشور خبر داد.

رضا بهرامی طراح و کارگردان نمایش «کریم‌لوژی» که این روزها سومین دوره اجراهای خود را در پردیس تئاتر شهرزاد تجربه می‌کند درباره این اثر نمایشی گفت: خوشبختانه تا امروز استقبال مخاطبان از اجرای «کریم‌لوژی» خیلی خوب بوده است. تا ۲۳ اردیبهشت ماه در سالن شماره ۳ تئاتر شهرزاد اجرا خواهیم داشت و نهایتاً تا یک هفته امکان تمدید نمایش وجود دارد چون مجید رحمتی بازیگر اثر درگیر کار دیگری خواهد بود اما بعد از فارغ شدنش تورهای داخلی و خارجی نمایش را راه اندازی خواهیم کنیم.

وی ادامه داد: با انجمن نمایش چند شهرستان صحبت کردیم تا بتوانیم «کریم‌لوژی» را در شهرهای مختلف ایران به صحنه ببریم. همچنین در حال مذاکره با ۲ کمپانی خارجی برای معرفی و اجرای نمایش در فستیوال‌های خارج از ایران هستیم. صحبت‌های اولیه انجام شده و منتظر هستیم تا هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری تور خارج از کشور نمایش صورت گیرد. از اینکه «کریم‌لوژی» مجدداً اجرا می‌رود خیلی خوشحالم چون برای این نمایش هم مانند دیگر کارهایم زحمت زیادی کشیدم و کسی که نمایش‌های من را دنبال کرده باشد ردپای دیگر کارهایم را در این نمایش نیز خواهد دید. امیدوارم مخاطبان نیز از دیدن «کریم‌لوژی» لذت ببرند و مهم‌تر از همه این نمایش آنها را به تفکر وادارد و رسالت اصلی تئاتر را برایشان نمایان کند.

بهرامی درباره تغییراتی که نمایش نسبت به ۲ اجرای قبلی خود داشته است، توضیح داد: این سومین دور از اجراهای نمایش «کریم‌لوژی» است. دور اول اجراها سال ۹۸ در تالار سایه و قشقایی بود و دور دوم در تئاتر هامون اجرا شد و در حال حاضر هم که نمایش در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود. نمایش در طول این سال‌ها قطعاً پخته‌تر شده است چون به هر حال خود ما نیز سن‌مان بالاتر رفته و باتجربه‌تر شده‌ایم و همین مساله باعث شده که به پختگی برسیم. معتقدم مجید رحمتی در طول این دو سه سال خیلی افتاده تر شده و همین مساله برای کاراکتر کریم خیلی بهتر است. در اجرای جدید تغییری در میزانسن نداشتیم ولی در راستای همان پختگی که اشاره کردم ریزه کاری‌های در نمایش مورد توجه قرار گرفته است.

این کارگردان تئاتر یادآور شد: اجرای «کریم‌لوژی» برای من ویژگی خاصی دارد به این مفهوم که هر بار آن را می‌بینم به نکات تازه‌ای می‌رسم و همیشه قبل یا بعد از هر اجرا با مجید رحمتی گپ و گفت داریم و درباره نکاتی که مد نظرمان است صحبت می‌کنیم و به چیزهای جدیدتری می‌رسیم. معتقدم این نمایش مانند دریایی است که ما هنوز نتوانستیم به عمقش برسیم از این رو وقتی به عنوان طراح و کارگردان به کار نگاه می‌کنم، احساس می‌کنم هنوز خیلی جا برای ارائه نکات و ویژگی‌های کمتر پرداخت شده دارد.

کارگردان نمایش «سگک» در پایان درباره دیگر فعالیت‌هایش بیان کرد: صحبت‌هایی مبنی بر اجرای نمایش «بازگشت همه به سوی اوست» که زندگی حاج احمد دلجو مداح چهارپایه خوان بازار تهران را روایت می‌کند، شده است که در صورت انجام هماهنگی‌های لازم نمایش را محرم در تالار حافظ به صحنه خواهم برد. صحبت‌هایی هم برای اجرای نمایش «عشق آباد» نوشته داود میرباقری در تالار سایه داشته‌ام که امیدوارم اجرای نمایش برای نیمه دوم سال امکان پذیر شود. همچنین طرح یک پرفورمنس آرت را برای اجرا به عمارت نوفل لوشاتو و پردیس تئاتر شهرزاد ارائه داده‌ام که مدیر هر مجموعه زودتر به من لبیک بگوید این طرح را در آنجا عملی خواهم کرد. این اجرا، طرح نو و جدیدی دارد که متفاوت از اجراهای معمول تئاتر است.

نمایش «کریم لوژی» با نگاهی به زندگی «کریم شیره‌ای» به قلم مهران رنجبر نوشته شده است و با کارگردانی رضا بهرامی، بازی مجید رحمتی و تهیه کنندگی نوید محمدزاده تا اواخر اردیبهشت روی صحنه خواهد بود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند