سینمای جهان در ماه‌های آینده میزبان چه فیلم‌هایی خواهد بود؟

به گزارش ردکارپت فیلم: ویروس کرونا باعث تعطیلی تعداد زیادی از سالن‌های سینما در جهان شد و این صنعت نیز مانند بسیاری از صنایع، بحرانی را پشت سر گذاشت، اما چند ماهی است که دولت‌ها تصمیم گرفته‌اند با تهیه پروتکل‌های شدید بهداشتی این صنعت را نیز از بحران دور کرده و اجازه دهند اکران فیلم‌های مورد انتظار مردم در سالن‌های سینما رقم بخورد.

با توجه به این تصمیم‌گیری‌ها، سالن‌های سینما چند ماهی است فعالیت خود را آغاز کرده‌ و به اکران فیلم‌ها که چندین بار تاریخ اکرانشان به تعویق افتاده است، پرداخته‌اند. از بین فیلم‌هایی قرار است اکران شوند به معرفی چهار مورد از آن‌ها از جمله «سریع و خشن ۹»، «ونوم ۲»، «داستان کناره غربی» و «اره» می‌پردازیم.

سریع و خشن ۹

مجموعه فیلم سریع و خشن طی سال‌های گذشته در هشت قسمت اکران شده و برای خلق صحنه‌های دیوانه‌وار و جذاب علاقه‌مندان خاص خود را پیدا کرده است؛ سازندگان این مجموعه هنوز هم به دنبال تحقق راه‌های جدید برای به وجد آمدن طرفداران خود هستند و با همین ایده دنباله این اثر را تولید کرده‌اند.

کارگردانی این قسمت از سریع و خشن را «جاستین لی» بر اساس فیلم‌نامه «دنیل کیسی» بر عهده دارد. «وین دیزل»، «مایکل فوترل» و «کریس مورگان» این اثر را تهیه کرده‌اند.

شارلیز ترون، هلن میرن، مایکل روکر، فرانسیس انگانو، اوسونا، کاردی بی، فین کول، آنا ساوای و وینی بنت از بازیگرانی هستند که در این قسمت از فیلم سریع و خشن حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان این قسمت از فیلم زندگی آرام تورتو با پسرش را که به دور از چشم همه در حال گذر است نشان می‌دهد، ولی آن‌ها می‌دانند که خطر همیشه در ورای افق آرام آن‌ها وجود دارد. این‌بار تهدیدها تورتو را مجبور می‌کند برای نجات جان افرادی که دوستشان دارد، با گناهان گذشته خود روبه‌رو شود.

تورتو و گروهش دوباره متحد می‌شوند تا یک تهدید خطرناک جهانی را که توسط ماهرترین آدکش که تاکنون دیده‌اند، متوقف کنند.

کمپانی یونیورسال پیکچرز به دلیل شیوع بیماری کرونا و تعطیلی سالن‌های سینما تاریخ اکران این قسمت از فیلم سریع و خشن را از۲۲ می ۲۰۲۰ (۲ خرداد ۱۳۹۹) به تاریخ ۲ آوریل ۲۰۲۱ (۱۳ فروردین ۱۴۰۰) منتقل کرده است.

ونوم ۲

قسمت جدید فیلم سینمایی ونوم با نام «بگذارید کارنیج بیاید» نیز ساخته شده و در انتظار اکران است و انتظار علاقه‌مندان این فیلم و ژانر ویژه‌اش پس از چند ماه تعطیلی سینماها به زودی پایان می‌یابد.

کارگردانی این قسمت از ونوم را «اندی سرکیس» بر عهده دارد و فیلم‌نامه آن توسط «کلی مارس» نوشته شده است. تام هاردی، وودی هارلسون، میشل ویلیامز، نائومی هریس و استیون گراهام از جمله بازیگرانی هستند که در قسمت دوم ونوم با عنوان «بگذارید کارنیج بیاید» حضور داشته و به ایفای نقش خواهند پرداخت.

داستان این قسمت در مورد کارنیج، یک شخصیت ابر شرور از مجموعه شخصیت‌های مارول است؛ کارنیج از دشمنان قدیمی و اصلی ونوم و میزبان این انگل، آدم‌کشی زنجیره‌ای به نام کلیتوس کسدی است.

ایمی پاسکال یکی از تهیه‌کنندگان این فیلم در تایید خبر ساخت ادامه فیلم ونوم و حضور تام هاردی در آن گفته است: «هنگامی که راجع به فیلم ونوم فکر می‌کنید، هرگز نمی‌توانید فرد دیگری جز تام هاردی را برای حضور در آن تصور کنید؛ حضور تام هاردی در این فیلم برای ایفای نقش کاراکترش، تمام چیزی است که شما نیاز دارید بدانید.»

قرار بود این قسمت از ونوم در تاریخ ۲ اکتبر ۲۰۲۰ (۱۱ مهر ۱۳۹۹) اکران شود، شرکت سونی پیکچرز تصمیم گرفته است اکران این فیلم را به ۲۵ ژوئن ۲۰۲۱ (۴ تیر ۱۴۰۰) منتقل کند.

اره

هفت فیلم اول و اصلی مجموعه «اره» در طول سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ تولید و منتشر شد، حال قسمت جدید این مجموعه با نام «از کتاب اره» پس از سال‌ها تولید شده و در انتظار اکران است تا طرفدارانش در سینماها پس از گذشت سال‌ها دوباره طعم ترس و هیجان را تجربه کنند.

کارگردانی این قسمت از فیلم را «لین بوسمن» که قسمت‌های دوم، سوم و چهارم مجموعه اصلی را کارگردانی کرده است، بر عهده دارد. «پیت گولدفینگر» و «جاش استولبرگ» نیز مسئولیت نوشتن فیلم‌نامه این قسمت را که داستان آن توسط «کریس راک» خلق شده، بر عهده داشته‌اند.

کریس راک، ساموئل ال جکسون، ماریسول نیکولز و مکس مینگلا از جمله بازیگرانی هستند که در قسمت جدید فیلم اره حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

«جو دریک» مدیر کمپانی لاینزگیت در بیانیه‌ای که در هالیوود ریپورتر منتشر شده، گفته است: «زمانی که کریس راک نزد ما آمد و شروع به شرح جزئیات از چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای برای بازآفرینی دوباره و اسپین آف مجموعه داشت، کرد که باعث گسترش دنیای قاتل سریالی جیگساو می‌شد و ما همه با آن موافق بودیم. مجموعه Saw یکی از موفق‌ترین مجموعه‌های ترسناک تاریخ سینما و یکی از موفق‌ترین مجموعه‌های لاینزگیت است. فیلم جدید این مجموعه نیز مانند دیگر فیلم‌های این مجموعه باعث درگیر شدن ذهن آدم می‌شود. کریس این ایده را تصور می‌کرد که به متریال میراث مجموعه به طور کامل احترام بگذارد و در مقابل شور و هیجان و چشم‌انداز خلاقانه جدیدی را به این مجموعه ترسناک کلاسیک اضافه کند.»

تاریخ اکران قسمت جدید اره با نام «از کتاب اره» ۲۳ اکتبر ۲۰۲۰ (۲ آبان ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده است.

داستان کناره غربی

فیلم سینمایی «داستان کناره غربی» قرار است اقتباسی از فیلمی به همین نام باشد. نسخه اولیه این فیلم که در ژانر درام، موزیکال و رمانتیک قرار می‌گیرد را «رابرت وایز» و «جروم رابینز» در سال ۱۹۶۱ کارگردانی کرده‌اند که در زمان خود طرفداران خاصی پیدا کرد. داستان این فیلم از نمایشنامه «west side story» برگرفته از رومئو و ژولیت است.

این فیلم را «استیون اسپیلبرگ» کارگردانی کرده و فیلم‌نامه اثر را نیز «تونی کوشنر» نوشته است. این فیلم موزیکال است و ساخت موسیقی آن را نیز «گوستاو دودامل» آهنگساز ونزوئلایی به همراه «جینی تسوری» برعهده دارند.

انسل الگورت، ریچل زگلر، ریتا مورنو، کوری استول، مدی زیگلر، برایان دارسی جیمز، تالیا ریدر و جیمی هریس از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. «استیون اسپیلبرگ»، «کریستی ماکوسکو کریگر»، «استیسی اسنایدر» و «کوین مک کالوم» کار تهیه این اثر را بر عهده دارند.

کمپانی سینمایی والت دیزنی تاریخ انتشار این فیلم را برای ۱۸ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۸ آذر ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی و اعلام کرده است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند