اکران «عنکبوت» در سینمای پاییزه


به گزارش ردکارپت فیلم: «ابراهیم ایرج زاد» کارگردان جوان سینما بعد از فیلم موفق «تابستان داغ» امسال با فیلمی جدید راهی چرخه اکران خواهد شد، فیلم سینمایی «عنکبوت» دیروز توانست پروانه نمایش دریافت کند و انتظار می رود این فیلم پاییز امسال اکران شود.

سینمای کشور بعد از شیوع بیماری کرونا روزهای تیره‌ای را پشت سر گذاشته است، سینمایی که بعد از ماه‌های طولانی تعطیلات به امید بازگشایی مانده بود اما بعد از بازگشایی با فروش بسیار اندکی در اکران تابستان روبرو شد.

تیر ماه امسال سالنهای سینما بعد از چهار ماه تعطیلی بار دیگر میزبان مخاطبان شدند اما پس از سه ماه تنها عایدی بازگشایی سینماها شکست فجیع تمامی آثار در گیشه بود، اتفاقی که بدون شک تهیه کنندگان را در شرایط بدی قرار می دهد، از سویی اکثر سازندگان آثار نسبت به نبود حمایت های مالی گلایه می کنند.

شکست آثار سینمایی در اکران تابستان باعث شد تا بسیاری از منتقدین بازگشایی بدون برنامه سینما‌ها را هدف قرار دهند، اما چرخه اکران بی توجه به این انتقادات سه فیلم تازه را به عنوان نمایندگان اکران پاییزه راهی سینما‌ها کرد، آثاری که در سه روز نخست خود موسوم افتتاحیه جمعا به فروشی نزدیک به ۸۰ میلیون تومان رسیدند.

«ابراهیم ایرج زاد» کارگردان جوان سینما بعد از فیلم موفق «تابستان داغ» امسال با فیلمی جدید راهی چرخه اکران خواهد شد، فیلم سینمایی «عنکبوت» دیروز توانست پروانه نمایش دریافت کند و انتظار می رود این فیلم پاییز امسال اکران شود.

عنکبوت نخستین بار در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و توانست با اقبال مخاطبان روبرو شود.. فیلم «تابستان داغ» نخستین ساخته ابراهیم ایرج زاد است که در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و در چندین شاخه نامزد دریافت جایزه شد و توانست جوایزی را به دست آورد.

«عنکبوت» که فیلمنامه اش را اکتای براهنی نوشته روایت زندگی مردی است (با بازی محسن تنابنده) که قصد دارد ریشه فساد را خشک کند و در حقیقت آسیب‌ شناسی و نقد نگاه تند است.

محسن تنابنده، ساره بیات، شیرین یزدان بخش، فرید سجادی حسینی، ماهور الوند، علی باقری، مهدی حسینی نیا، حمیدرضا هدایتی، گلنوش قهرمانی، آتیه جاوید، مهدخت مولایی، نیوشا علیپور، یوسف خسروی، افسانه تهرانچی از جمله بازیگرانی هستند که در عنکبوت به ایفای نقش پرداخته اند.

تنابنده امسال علاوه بر حضور در فیلم سینمایی عنکبوت در فیلم سینمایی سه کام حبس به کارگردانی سامان سالور حضور داشته و احتمالا امسال دو فیلم را برای اکران دارد، ایفای نقش در این دو فیلم جدی که هر دو در ژانر جدی و اجتماعی ساخته می شوند.

فیلمنامه عنکبوت توسط اکتای براهنی انجام شده و تهیه کنندگی آن را جواد نوروزبیگی بر عهده خواهد داشت، فیلم‌سینمایی «عنکبوت» روایت زندگی مردی است که قصد دارد ریشه فساد را خشک کند و در حقیقت این اثر نوعی آسیب شناسی و نقد نگاه تند است.

دیگر عوامل «عنکبوت» به این شرح است:کارگردان: ابراهیم ایرج زاد، تهیه کننده: جواد نوروزبیگی، نویسنده: اکتای براهنی، مدیر فیلمبرداری: محمود کلاری، طراح چهره پردازی: مجید اسکندری، طراح صحنه: آیدین ظریف، طراح لباس: نازنین خزاعی، مدیر صدابرداری: طاهر پیشوایی، مدیر تولید: شهاب علی بخشی، مدیر تدارکات: حسین میرزامحمدی، فیلمبردار: سام سلیمانی، دستیار اول کارگردان: محمدرضا کشمیری، برنامه ریز: سیدجواد حسینی، منشی صحنه: مرجان تاجیک، عکاس: حبیب مجیدی، پشت صحنه: باران جعفری، جلوه‌های ویژه کامپیوتری: سینا قویدل، جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیک.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند