کریستوفر نولان

کمپانی برادران وارنر اکران‌هایش را دیجیتال کرد، نولان قطع همکاری!

به گزارش ردکارپت فیلم: کریستوفر نولان کارگردان پرآوازه هالیوودی در اعتراض به تصمیم کمپانی برادران وارنر در خصوص همزمانی اکران سینمایی و دیجیتال فیلم‌ها در سال ۲۰۲۱ میلادی، با این استودیوی بزرگ سینمایی قطع همکاری می‌کند.

کریستوفر نولان کارگردان فیلم‌های مطرحی چون «انگاشته»، «تلقین» و سه‌گانه «شوالیه تاریکی» ممکن است به همکاری ۲۰ ساله خود با استودیو فیلمسازی برادران وارنر پایان دهد.

نولان و برادران وارنر از سال ۲۰۰۲ و با فیلم بی‌خوابی همکاری خود را آغاز کردند و از آن زمان این غول صنعت سرگرمی مسئولیت توزیع داخلی و بین‌المللی فیلم‌های نولان را برعهده گرفت. از جمله پروژه‌هایی که این کارگردان مطرح در آنها با برادران وارنر همکاری کرد می‌توان به فیلم‌های تلقین، بین‌ستاره‌ای، دانکرک و شوالیه تاریکی اشاره کرد.

تا همین اواخر همه چیز خوب بود تا این که سر آخرین فیلم نولان، یعنی انگاشته، تنش‌ها بالا گرفت. این فیلم علمی-تخیلی و هیجانی سال گذشته میلادی با وجود شیوع کرونا در سینماها اکران شد و در گیشه آمریکا و جهان فروش قابل قبولی نداشت. همزمان با آن که انگاشته در آمریکا اکران شد، کمپانی برادران وانر اعلام کرد احتمال دارد فیلم‌های مهم جدول اکران خود در سال ۲۰۲۱ را همزمان در سینماها و روی سرویس پخش اینترنتی اچ‌بی‌او مکس اکران کند.

نولان که به ساخت فیلم‌هایی شناخته می‌شود که در سینما و روی پرده دیده شدن را می‌طلبند، از این خبر عصبانی شد. وی ماه دسامبر (آذر- دی ۹۹) در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی هالیوود ریپورتر گفت: بعضی از بزرگترین فیلمسازان و ستارگان صنعت هالیوود شب با فکر این که برای بزرگترین استودیوی فیلم کار می‌کنند، خوابیدند و صبح فهمیدند در واقع برای بدترین سرویس پخش اینترنتی فیلم ساخته‌اند.

از گزارش جدیدی که این هفته در روزنامه وال استریت ژورنال منتشر شد، این‌طور برمی‌آید که با توجه به راهبرد جدید کمپانی برادران وارنر برای توزیع و اکران فیلم‌هایش، نولان احتمالا در پروژه بعدی خود با این استودیو همکاری نخواهد کرد. این ادعا از زبان منابع مطلع طرح شده و چیزی مستقیما از شخص کارگردان نقل نشده است.

موفقیت و محبوبیت اخیر پلتفرم‌های پخش اینترنتی از جمله نتفلیکس، استودیوهای هالیوودی را برآن داشته که الگوی تجاری خود را از فروش بلیت در گیشه برداشته و بر جلب اشتراک آنلاین کاربران معطوف کنند. همه‌گیری کرونا در جهان نیز با تعطیل کردن چندماهه سینماها و لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در سالن‌ها، به تسریع این جریان کمک کرد.

از جمله فیلم‌های بزرگی که استودیو فیلمسازی برادران وارنر قرار است امسال اکران کند، می‌توان به تل‌ماسه با بازی تیموتی شالامی، ماتریکس ۴ به نویسندگی و کارگردانی لانا واچوفسکی و گودزیلا در برابر کونگ اشاره کرد. راهبرد توزیع جدید برادران وارنر آن است که این فیلم‌ها را همزمان با سینماها، به مدت یک ماه نیز در سرویس اچ‌بی‌او مکس اکران دیجیتال کند. پس از این مدت، فیلم‌ها همچنان در سینماها نمایش داده خواهند شد و پیش از بازگشت به سرویس‌ پخش اینترنتی، از دیگر کانال‌های توزیع از جمله انتشار دی‌وی‌دی در اختیار مخاطبان قرار خواهند گرفت.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند