نمایش

اسامی برخی فیلم‌های متقاضی اکران نوروزی

به گزارش ردکارپت فیلم: دبیر شورای صنفی نمایش با حضور در یک برنامه تلویزیونی، برخی فیلم‌های متقاضی اکران در نوروز ۱۴۰۰ را معرفی کرد.

مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش، با حضور در برنامه چاپ اول که در شبکه خبر پخش می‌شود، درباره اکران فیلم‌های نوروزی در سال آینده گفت: یکشنبه هفته آینده تصمیم نهایی درباره فیلم‌های منتخب اکران در نوروز ۱۴۰۰ اعلام می‌شود.

وی افزود: خون شد، گل به خودی، جنایت بی دقت، یقه سفیدها، پدران و لاله از جمله آثاری هستند که صاحبان آن‌ها برای اکران نوروزی درخواست داده اند. فیلم «خون شد» از جمله فیلم‌هایی است که در جشنواره فیلم فجر حضور داشت و فیلم «لاله» هم از فیلم‌های مشهوری است که برای اکران در نوروز به شورای صنفی نمایش، درخواست داده است.

شایسته همچنین درباره افزایش قیمت بلیت سینماها در سال آینده بیان کرد: این افزایش چندان زیاد نبوده است؛ شورای صنفی نمایش، برای سینما‌های مدرن، ممتاز و درجه یک قیمت بلیت را به ترتیب ۳۰، ۲۵ و ۱۵ هزار تومان تصویب کرده است. فیلم‌های نوروزی با همین نرخ بلیت، در سینماها اکران می‌شوند.

دبیر شورای صنفی نمایش در پایان درباره اکران آنلاین فیلم‌های سینمایی اظهار کرد: شورای صنفی نمایش برای اکران آنلاین فیلم‌ها کاری نمی‌کند. تهیه کنندگان فیلم‌ها باید برای اعطای مجوز اکران آنلاین به شورای صنفی نمایش درخواست دهند. در ابتدا تهیه‌کنندگان از این روش اکران فیلم استقبال می‌کردند؛ اما اکنون مانند روز‌های اول نیست. چون فیلم‌ها به سرعت در شبکه‌های مختلف اجتماعی و فضای مجازی منتشر می‌شوند و این امر به دلیل نبود قانون کپی رایت در کشور رخ می‌دهد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند