چهرازی

رادیو «چهرازی» تئاتر شد

به گزارش ردکارپت فیلم: کامبیز نیک آمیز کارگردان نمایش «چهرازی» درباره ویژگی های این اثر نمایشی توضیحاتی ارائه داد.

کامبیز نیک آمیز کارگردان نمایش «چهرازی» که به تازگی اجرای خود را در خانه نمایش مهرگان آغاز کرده است درباره بازخوردهایی که از اجرای این نمایش گرفته است گفت: این اثر نمایشی از ۲۲ اردیبهشت ماه اجرای رسمی خود را آغاز کرده است و خوشبختانه با وجودی که تبلیغات زیادی هنوز برای کار انجام نشده و پوستر و تیزر نیز دیر منتشر شدند اما استقبال از کار بسیار خوب بوده و همه اجراهای نمایش باظرفیت کامل به صحنه رفته‌اند.

وی درباره ویژگی نمایش توضیح داد: مهدی راستی که علاوه بر نویسنده نمایشنامه، بازیگر و مشاور نمایش نیز است این متن را از روی فصل پاییز پادکست رادیو «چهرازی» برداشت کرده است. چون هرکس برداشت متفاوتی از پادکست‌های رادیو «چهرازی» دارد در نگارش متن هم برداشت نویسنده تا حدودی شبیه به پادکست‌ها است و بقیه از خلاقیت خودش و البته فضای تازه‌ای که ما در طول تمرین‌ها به آن رسیدیم، گرفته شده است.

نیک آمیز یادآور شد: این نمایش ۲۴ بازیگر دارد که ۱۴-۱۵ نفر از آنها کار اولشان است. «چهرازی» زندگی ۹ نفر را که هر کدام به جرمی که خودشان فکر می‌کنند خیلی سنگین و نابخشودنی است در یک آسایشگاه بستری هستند و همه آنها فکر می‌کنند قرار است سه روز دیگر اعدام شوند. اما تنها راهی که برای زنده ماندن دارند نجات عشق است. در نمایش درگیری این افراد در طول مدت سه روز برای بازگشت عشق و در نهایت خودخواهی‌ها و نداشتن از خودگذشتگی هایشان به تصویر کشیده می‌شود. مضمون اصلی نمایش بر پایه عشق، مرگ، ترس و رفاقت بنا شده است.

این کارگردان تئاتر در پایان صحبت‌هایش عنوان کرد: تلاش ما این بوده که در اجرای این اثر نمایشی مخاطبان یک ساعت از دیدن کار لذت ببرند. برعکس نمایش‌هایی که این روزها باب شده و شاهد پایان باز در آنها هستیم در نمایش «چهرازی» تلاش کردم نمایش پایان بندی متقاعدکننده‌ای داشته باشد و سرنوشت شخصیت‌ها و داستان به تخیل مخاطبان واگذار نشود.

«چهرازی» به نویسندگی مهدی راستی، کارگردانی کامبیز نیک‌آمیز و تهیه کنندگی سارا داروفروش تا ۲۸ خرداد ساعت ۱۷:۳۰ در خانه نمایش مهرگان روی صحنه می‌رود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: این نمایش از آسایشگاهی می‌گوید که در دل آن هر شخصی به گناه‌های متفاوت آلوده است و همه آنها می‌بایست سه روز دیگر اعدام شوند و برای زنده ماندن راهی جز بازگشت عشق وجود ندارد. پس تنها راه نجات عشق است …

الناز زاهدی، کامبیز نیک آمیز، سحر آژیر، مریم زارعی، ملیکا شاگردی، حسین صفدری، رضا لک، مهدی راستی، درسا علی آبادی، زهرا عسگری، فاطمه آزادخواه، فاطمه آقاپور، اشکان دهقانی، بهار شعرباف، احمدرضا طاهری، ابراهیم موسوی، محمدعرفان باقری، مانی محمدی، متین وکیلی، متین نیکنام در این اثر به ایفای نقش می‌پردازند.

عکس‌ها از پیمان احمدی کشانی است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند