رادیو

«چهرازی»، نمایشی که المان‌های خود را از پادکست رادیو چهرازی گرفته است

به گزارش ردکارپت فیلم: کامبیز نیک آمیز ، کارگردان نمایش «چهرازی» از ارتباط پنجاه درصدی این نمایش با پادکست‌های رادیو چهرازی گفت.

کامبیز نیک آمیز ، کارگردان نمایش «چهرازی» درباره موضوع این نمایش گفت: داستان در حیاط آسایشگاه اتفاق می‌افتد و بازیگران فکر می‌کنند دلیل بستری شدنشان در آسایشگاه، وقوع جرم است و قرار است آن‌ها را اعدام کنند. «چهرازی» روایت زندگی شخصیت‌های این نمایش است که به نقش اصلی حبیب ربط پیدا می‌کند.

نیک آمیز همچنین درباره فرم صحنه و دکور توضیح داد: صحنه این نمایش نورپردازی شده است، اما در صحنه چیز خاصی نداریم و اکسسوار‌ها به دلیل بازی که بازیگران از آن می‌گیرند جذاب است. برای غافلگیر کردن تماشاگر داستان آن را لو نمی‌دهم.

کارگردان تئاتر «چهرازی» درباره این نمایش بیان کرد: قبل از کارگردانی «چهرازی» متن دیگری در دست داشتم، متن «چهرازی» در جشنواره هامون اجرا شده بود و کمابیش کار را می‌شناختم. چون متن سنگین و پر از بازیگر بود تصمیم گرفتم از بازیگران کار اولی به عنوان بازیگر اصلی استفاده نکنیم. البته بازیگران فرم من ۱۴ بازیگر هستند که ۹۰ درصد کار اولی هستند و ۹بازیگر اصلی آن کار اولی نیستند.

وی افزود: مهدی راستی نویسنده نمایش است و با پادکست‌های معروف رادیو چهرازی ۵۰% ربط دارد و المان‌ها ائم از موسیقی را از آن گرفته است. «چهرازی» را همه از بیرون به عنوان رادیو چهرازی دیده بودند، اما از درون اشخاص خبر نداشتند و یکسری اتفاقات در هر فصلی می‌افتد. نمایش چهرازی به درون شخصیت‌ها وارد شده است.

کارگردان نمایش «چهرازی» در ادامه توضیح داد: یکسری از افراد اسم خودش را اهالی تئاتر نامیده اند در صورتی که برای زنده نگه داشتن تئاتر کاری نمی‌کنند. سعی کردم در دوران تعطیلی تئاتر خودمان را با نمایش نامه خواندن، فیلم دیدن و کتاب‌خواندن سرگرم کنم. علاقه‌ای به تئاتر آنلاین و فیلم تئاتر ندارم و تئاتر به زنده بودنش است. مخارج گروه هنری کاف برعهده خودم بوده است، اما اتفاق خوبی که در این کار افتاد این بود که به دلیل بازیگران زیاد حداقل روزی ۴ ساعت باید تمرین می‌کردیم و از جوانان در این کار استفاده کردم.

گفتنی است نمایش «چهرازی» به نویسندگی مهدی راستی، کارگردانی کامبیز نیک آمیز و تهیه کنندگی سارا داروفروش و با نمایشی از گروه هنری کاف هر شب ساعت ۱۷:۳۰ در سالن شماره یک تماشاخانه مهرگان در حال اجرا است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند