کرونا

جشنواره فیلم ملبورن در دقیقه ۹۰ لغو شد

به گزارش ردکارپت فیلم:  جشنواره فیلم ملبورن ۲۰۲۱ اکران فیزیکی فیلم‌هایش را در دقیقه ۹۰ به دلیل شیوع کرونا لغو کرد.

جشنواره بین‌المللی فیلم ملبورن که قرار بود از ۵ آگوست (چهارشنبه) شروع به کار کند در آخرین لحظه تصمیم گرفت اکران فیلم‌ها در سینما را لغو کند زیرا استرالیا همچنان با ادامه قرنطنیه دست و پنجه نرم می‌کند.

قرار است اکران‌های عادی سینمایی در ملبورن از ۱۲ آگوست شروع شود در حالی که جشنواره تا ۲۲ اگوست ادامه دارد و بخشی از جشنواره در شرایط عادی خواهد گذشت.

این تصمیم از آنجا اتخاذ شده که انتظار می‌رود شهر از هفته آینده محدودیت‌های وضع شده برای شیوع کرونا را کاهش دهد و به این ترتیب افراد بیشتری بتوانند در مکان‌های سرپوشیده اجتماع کنند.

در حال حاضر ظرفیت سینماها به ۱۰۰ نفر کاهش یافته و جشنواره با برنامه‌ریزی مجدد شب پیش برنامه افتتاحیه خود را با نمایش مجازی فیلم «کودا» که در جشنواره ساندنس موفقیت بزرگی کسب کرد، شروع کرد.

ال کوثر مدیر هنری جشنواره در این باره تاکید کرد که در بحبوحه بلا و محدودیت‌های ناشی از کووید، این جشنواره همچنان می‌خواهد به کارش ادامه دهد و ارتباطش را با مخاطبان خود از جمله آنهایی که اکنون در قرنطینه هستند، حفظ کند.

شصت و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ملبورن که از ۵ تا ۲۲ آگوست (۱۴ تا ۳۱ مرداد) برگزار می‌شود، امسال بخشی را به سینمای ایران اختصاص داده و «قهرمان» اصغر فرهادی، «خورشید» مجید مجیدی، «قصیده گاو سفید» بهتاش صناعی‌ها، «بندر بند» منیژه حکمت ، «جاده خاکی» پناه پناهی ، مستند «رادیوگرافی یک خانواده» فیروزه خسروانی ، «شب» کوروش اهری ، «شیطان وجود ندارد» محمد رسول‌اف و «دشت خاموش» احمد بهرامی را در این بخش نمایش می‌دهد.

همچنین فیلم «شطرنج باد» از محمدرضا اصلانی در بخش آثار مرمت شده و فیلم جدید «سال توفان ابدی» ساخته چند کارگردان بین‌المللی از جمله جعفر پناهی نیز در بخش «پیشروها» جای دارند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند