همایون فربد مدیر سینمای معین مال اظهار داشت: فیلم سینمایی «دینامیت» سینماها را با فروش بالایی که داشت نجات داد و باید از آقای عامریان و سعید خانی بابت ریسکی که پذیرفتند تشکر کرد.

فربد خاطرنشان کرد: فیلم سینمایی «دینامیت» به خوبی توانست در دو ماه ۱۰ میلیارد تومان بفروشد و این نشان می‌دهد که اگر «دینامیت» در شرایطی عادی اکران می‌شد می‌توانست ۳۰ تا ۴۰ میلیارد فروش داشته باشد. در هفته اولی که این فیلم اکران شد ۵۰ درصد ظرفیت سالن که اندازه مجاز تماشاگران بود پر می‌شد و حتی به سانس‌های فوق‌العاده رسیدیم.

او افزود: پس از بدتر شدن وضعیت و شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا طبیعتاً ترس دوباره در بین مردم شدت گرفت و میزان مخاطبان این فیلم کاهش یافت. از طرفی وقتی سینماها تعطیل شدند همه رسانه‌ها این تعطیلی را اعلام کردند اما وقتی سینماها باز شدند کم‌تر رسانه‌ای این خبر را اعلام کرد و قشر عظیمی از مردم از این مسئله بی اطلاع بودند. این مورد هم یکی از دلایل اصلی کم شدن مخاطبان بود.

مدیر سینمای معین مال در ادامه اظهاراتش درباره اکران فیلم سینمایی «درخت گردو» اظهار داشت: بیش از یک سال است که عوامل اکران فیلم سینمایی «درخت گردو» به کارگردانی محمدحسین مهدویان در تلاش هستند تا این فیلم را اکران کنند اما تا امروز شرایط فراهم نشده بود اما بالاخره این فیلم به اکران رسید. از نظر من «درخت گردو» می‌تواند مخاطبان بسیاری داشته باشد. به نظر من فیلم «چپ راست» که اثری کمدی است و کاندیدای اکران بود نیز می‌توانست گزینه خوبی برای اکران باشد تا یک فیلم اجتماعی و یک فیلم کمدی در کنار هم قرار بگیرند که قطعاً این شرایط برای هر دو فیلم و سینماها بسیار بهتر بود.

فربد خاطرنشان کرد: فیلم سینمایی «دینامیت» فروش بسیار خوبی داشت اما مدت‌هاست در سینمای ما که یک سینمای محلی است مردم بسیاری مراجعه می‌کنند و از ما سراغ فیلم‌های دیگر را می‌گیرند و می‌پرسند که آیا فیلم جدیدی اکران شده یا خیر. طی این روزها فیلم‌های دیگری نیز اکران شده‌اند که البته فروش چندانی نداشته‌اند. دو فیلم «مدیترانه» و «سیاه باز» متأسفانه نتوانسته‌اند فروش چندانی داشته باشند. من به فروش بالای فیلم سینمایی «درخت گردو» بسیار امیدوار هستم و امیدوارم با تسریع در واکسیناسیون عمومی اطمینان مردم برای حضور در سالن‌های سینما بیشتر شود و فیلم‌ها به فروش بالاتری برسند و از طرفی سینماها نیز رونق بگیرند و از این شرایط بد خارج شویم.