نمایش

«اسطرلاب» به ایرانشهر بازگشت

به گزارش ردکارپت فیلم: هم‌زمان با بازگشت دوباره «اسطرلاب؛ یک ممیز دو» به تماشاخانه ایرانشهر تیزر این نمایش نیز منتشر شد.

اجرای کمدی-تراژدی «اسطرلاب؛ یک ممیز دو» به کارگردانی صدرا صباحی که به دنبال بالا گرفتن شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سالن‌های نمایشی برای مدتی متوقف شده بود از روز سه‌شنبه ۶ مهر ماه ساعت ۱۹:۳۰ بار دیگر به صحنه باز می‌گردد و در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می رود.

این نمایش نگاهی است دوباره به بنیان خانواده و پدید آمدن وضعیت‌هایی که معناباختگی این واژه را تداعی می‌کنند. «اسطرلاب؛ یک ممیز دو» قصد دارد در روزهای منجمد و ویروسی، تعاملی دگربار برقرار کند بین بازیگران و تماشاگران. تلاشی در جهت بازنمایی شادی و مصیبتی که همزمان و بدون هشدار امکان وقوع دارد، بازتاب پارودی زندگی بر صحنه تئاتری که آیینه زندگی است.

عوامل این اجرای نمایشی عبارتند از نویسنده، طراح و کارگردان: صدرا صباحی ، بر اساس طرحی از علی نرگس نژاد، تهیه‌کننده: سمن اسمعیل‌زادگان، دراماتورژ: صبا نجاتی، گروه بازیگران‌: مهدی سقا ، محمد صادقی ، زهرا بهروزمنش ، مژده قربانی و الناز اسمعیل‌زادگان ، آهنگساز، ترانه‌سرا و خواننده: ونداد خائفی، مدیر تولید: مرضیه زهری، دستیار تولید: آتنا صباحی، هویت بصری: فاطمه استاد عبدالحمید، گروه عکاسی: اردلان آشناگر، غزل اسدزاده رج، طراح نور: حسن محمدی فرانی، دستیاران نور: امیرشاهین مرادی، ابوالفضل محمدی فرانی، طراح لباس و منشی صحنه: ارغوان مروتی، دستیاران صحنه: امیرعلی طیبی، امیر دلاوری پاریزی، دستیار اول و برنامه‌ریز: پیام رضوانی، گروه کارگردانی: یوسف محمودی، کوثر بیگ رضایی، سجاد صباحی، تبلیغات: ایران تئاتر رسانه مستقل هنر، روابط عمومی: محمد لهاک، مشاور امور رسانه‌: بابک احمدی.

در خلاصه داستان «اسطرلاب؛ یک ممیز دو» آمده است: بزرگ خاندان در سن ۱۰۰ سالگی پس از سکته سوم و بعد از قطع امید کردن پزشکان از او به خانه می‌آید. ورثه او دورش گرد آمدند و منتظر رو به احتضار رفتن او هستند اما بر خلاف پیش‌بینی پزشکان حال او رو به بهبودی می‌رود که این وضعیت به مزاج برخی ورثه خوش نمی‌آید و …

انتخاب به‌عنوان نمایش برگزیده بخش رقابتی بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران و کاندیدای بهترین «نمایشنامه» بخش مسابقه صحنه بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران از افتخارات این نمایش محسوب می‌شود. این نمایش در سال ۹۹ به‌عنوان پرمخاطب‌ترین اجرای سالن کوچک مرکز تئاتر مولوی معرفی شد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند