تئاتر

سرگذشت شهرزاد قصه‌گو در یک درام تاریخی

به گزارش ردکارپت فیلم: یک کارگردان تئاتر گفت: داستان «در سوگ شب هزار و یکم شهرزاد قصه‌ساز »سرگذشت شهرزاد قصه‌گو است که با یک ماجرا تاریخی ادغام و به یک درام تاریخی جذاب برای مخاطب تبدیل می‌شود.

پویان عطایی اظهار کرد: حدود چهار ماه پیش تحقیقات مربوط به نمایش «در سوگ شب هزار و یکم شهرزاد قصه ساز» را آغاز کردیم. این نمایش برای حضور در جشنواره هنرهای آئینی و سنتی آماده شد. در شرایط کرونایی آن را پیش بردیم تا اینکه در نیمه شهریور برای مراحل بازبینی آماده شد و اکنون در حال اجرا است.

وی افزود: داستان اثر نیز مربوط به سرگذشت شهرزاد قصه گو است که با یک ماجرا تاریخی ادغام و به یک درام تاریخی جذاب برای مخاطب تبدیل می‌شود. این تئاتر از دوم تا شانزدهم مهرماه ۱۴۰۰ در تالار هنر و سالن تماشا اجرا می‌شود.

این کارگردان ادامه داد: شهرام احمد زاده نویسنده اثر، مریم دوستی ایرانی به عنوان مشاور کارگردان، سوده امیر خانی و ساناز نوربخش بازیگران، محمد نادری آهنگساز و نوازنده سه تار و ترومپت، عرفان نریمانی و محمد احمدیان به ترتیب نوازنده ساز کوبه‌ای و ویولن، آوا حدادی به عنوان بازیگر و طراح گریم، شفق کاظمی طراح لباس، زهرا شفیع طراح حرکت، مبینا عباسی عکاس و دستیار صحنه، مائده خالدان و پریسا کهکش پور فیلمبردار، محمد علی عمادی تیزر و سعید مصلحی و لیلا شریفی به عنوان دستیاران اجرا در این تئاتر همکاری کرده اند.

عطایی تصریح کرد: پس از آماده شدن اثر به پیشنهاد سعید امامی، مدیریت محترم تالار هنر تئاتر روی صحنه رفت. مایلم که نمایش بین ۲۵ الی ۳۰ شب روی صحنه برود، اما به دلیل شرایط کرونایی تعداد اجراها و تماشاگران کمی محدودتر شده است. با این وجود تاکنون استقبال خوبی از نمایش انجام شده است.

وی درباره وضعیت تئاتر اصفهان گفت: فعلاً با وجود شرایط کرونایی نمی‌توان درباره وضعیت هنر شهر صحبت کرد، اما امیدوارم که به پیک‌های کرونایی بازگشت نداشته باشیم تا حداقل آسیب‌های دو سال کرونایی گذشته در همه زمینه‌ها صورت پذیرد. چراکه بسیاری از هنرمندان کارهایی آماده کردند، اما نتوانستند به صحنه ببرند و بسیاری نیز نتوانستند به تمرین ادامه دهند.

این کارگردان تصریح کرد: امیدوارم با رونق گرفتن اجراها، سالن‌های تخصصی و پلاتو های تمرین بیشتر شود. درخواستی از شهردار و مسئولان محترم شهری دارم و آن این است که بودجه‌های ویژه ای را برای تئاتر اصفهان اختصاص دهند تا آثار فاخری تولید و اجرا شود. از طرفی معتقدم اگر کیفیت جای کمیت را بگیرد قطعاً باید منتظر اتفاقات خوب باشیم.

در سوگ شب هزار و یکم شهرزاد قصه‌ساز

 


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند