سازمان سینمایی

فیلم جدید نیکی کریمی مجوز ساخت گرفت

به گزارش ردکارپت فیلم: در میان جدیدترین محوزهای صادرشده در سازمان سینمایی نیکی کریمی، مرتضی شایسته، جمشید محمودی و مجید رجبی‌معمار پروانه ساخت گرفتند.

در روزهای گذشته جلسه اعضای شورای پروانه ساخت برای بررسی درخواست‌ها برگزار و برای چند فیلمنامه پروانه ساخت صادر شده که نام چند چهره آشنا در بین آن‌ها بیشتر به عنوان تهیه‌کننده دیده می‌شود.

تازه‌ترین پروانه ساخت صادرشده برای برادران محمودی است که مدتی قبل و تقریبا همزمان با سقوط شهرهای مختلف افغانستان توسط طالبان، برای ساخت فیلمی با نام «سقوط کابل» درخواست پروانه ساخت داده بودند تا فیلم دیگری را با مشارکت هم بسازند. «سقوط کابل» دو روز قبل یعنی ۱۴ مهرماه به کارگردانی نوید محمودی و تهیه‌کنندگی جمشید محمودی مجوز ساخت گرفته است.

از دیگر مجوزهای صادرشده به پروانه ساخت فیلم «بی‌پروا» به تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته و کارگردانی غزاله سلطانی و نیز فیلم «استاد» به تهیه‌کنندگی مجید رجبی‌معمار – که در حال حاضر مدیرعامل خانه هنرمندان ایران است – و به کارگردانی سیدعماد حسینی باید اشاره کرد.

نیکی کریمی که آخرین فیلمش «آتابای» هنوز اکران نشده، یک هفته قبل برای تهیه‌کنندگی فیلم «هم‌دیدار» به کارگردانی محمدمهدی نوروزیان پروانه ساخت گرفته است.

همچنین فیلم‌های «دنیای شیرین ما» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی قدرت‌الله صلح‌میرزایی و «داد» به تهیه‌کنندگی سیدامیر سیدزاده و کارگردانی ابوالفضل جلیلی اوایل مهرماه پروانه ساخت گرفته‌اند.

در بین مجوزهای صادرشده فیلمی با نام «میراث» هم دیده می‌شود که کارگردان آن مسعود کیمیایی و تهیه‌کننده آن علی اوجی است. اوایل امسال خبر پایان تدوین فیلم دیگر کیمیایی با نام «خائن‌کشی» به تهیه‌کنندگی اوجی منتشر شد که شاید در جشنواره فجر امسال رونمایی شود.

علاوه براین‌ها برای فیلم‌های «برزنگی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حسین قاسمی جامی (در ژانر کودک و نوجوان)، «زیبای خفته» به کارگردانی کاوه صباغ‌زاده و تهیه‌کنندگی پگاه احمدی و «سلوک» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی عباس رافعی در ماه قبل پروانه ساخت صادر شده است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند